کد خبر: 501301
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۲:۵۳
| |

پنتاگون:

آمریکا به حفظ سطح متناسب نیروهایش در کره جنوبی متعهد است

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، ایالات متحده به همکاری دفاعی مشترک با کره جنوبی پایبند است و این مساله شامل حفظ سطح متناسب نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره برای بازدارندگی در مقابل تهدیدها می‌شود.

آمریکا به حفظ سطح متناسب نیروهایش در کره جنوبی متعهد است
کد خبر: 501301
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۲:۵۳

اعتمادآنلاین| جان کربی، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، بررسی مداوم وضعیت جهانی نیروهای آمریکایی قطعا سطح نیروهای این کشور در کره جنوبی را رصد می‌کند و همچنین این مساله را هم بررسی خواهد کرد که آیا آمریکا نیروهای کافی در آنجا دارد یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی ادامه داد: ما همچنان به طور کامل به ائتلافمان با کره جنوبی پایبند هستیم و بخشی از آن شامل آمادگی نیروها در شبه‌جزیره کره می‌شود.

اظهارات سخنگوی پنتاگون پس از آن مطرح شد که گروهی دو حزبی از قانونگذاران آمریکا لایحه‌ای را با هدف اجتناب از استفاده بودجه دفاعی برای سال آتی مالی به منظور کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در کره به زیر 22 هزار نفر ارائه کرده‌اند.

این لایحه به دنبال محدود کردن استفاده از بودجه دفاعی آمریکاست و همین مساله نگرانی‌هایی را در پی داشته است چرا که بر اساس این لایحه باید تعداد نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره به 22 هزار نفر برسد، در حالی که واشنگتن اکنون 28 هزار و 500 سرباز در کره دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، وزارت دفاع آمریکا از هر قانونی که اجرایی می‌شود، تبعیت خواهد کرد اما تاکید کرد که آمریکا برای حفظ تعداد متناسب سربازان آمریکایی در شبه جزیره کره تلاش می‌کند.

وی افزود: زمانی که لایحه به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم اما به تعهدات خود نیز در قبال دولت کره جنوبی پایبند هستیم. بررسی وضعیت جهانی نیروی ما فرصتی برایمان خواهد بود تا نگاهی به منابع در شبه جزیره بیندازیم و اینکه آیا با توجه به تهدیدات، چالش‌ها و استراتژی‌ای که می‌خواهیم در منطقه هندو-اقیانوسیه دنبال کنیم، آیا این حق را داریم یا نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها