کد خبر: 501358
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۱:۱۶
| |

«پایین سمت چپ» کارگاهی شکل گرفت/ اجرایی با سه جلسه تمرین حضوری

هادی محرابی کارگردان «پایین سمت چپ» در حاشیه اجرای این اثر در عمارت نوفل لوشاتو و در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از تمرینات گروهی و روخوانی آنلاین اثرش در شرایط سخت کرونا گفت.

«پایین سمت چپ» کارگاهی شکل گرفت/ اجرایی با سه جلسه تمرین حضوری
کد خبر: 501358
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۷:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| در اولین روز از اجراهای بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، جمعه 11 تیرماه نمایش «پایین سمت چپ» به کارگردانی هادی محرابی در 2 نوبت 16 و 17:30 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت.

به گزارش مهر، این نمایش که کاری از دانشجویان رشته ادبیات نمایشی دانشگاه دامغان است، گروه بازیگرانی را از استان‌های اصفهان، فارس و دامغان گرد هم آورده تا نمایشی را که برگرفته از ایده فیلم «برای دوشنبه» است با نمایشنامه‌ای ماحصل یک کار کارگاهی به قلم هادی محرابی به اجرا درآورند.

این اثر نمایشی به عنوان برگزیده بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی موفق به دریافت جوایزی چون بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و نور شد و برای حضور در بخش اصلی جشنواره نیز معرفی شد و در اجرا نیز مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

هادی محرابی کارگردان «پایین سمت چپ» در گفتگو با ما با بیان اینکه نمایشنامه این کار به صورت اتفاقی نوشته شده است، بیان کرد: من با گروه تئاتری که در دانشگاه دامغان شکل داده بودم تئاترهای زیادی اجرا می‌کردیم.

یک روز با هم درباره دغدغه هایمان صحبت کردیم که آن دغدغه‌ها ما را به مسائل خانوادگی سوق داد و بعد از آن بود که ایده فیلم «برای دوشنبه» را که یکی از دوستان معرفی کرده بود نزدیک به دلمشغولی ها و نظراتمان دانستیم. در نهایت آن ایده را از آن خودمان کردیم و یک نمایشنامه کارگاهی درباره رابطه خانواده و اجتماع شکل دادیم.

وی ادامه داد: همه بچه‌ها از دانشگاه دامغان و البته از استان های مختلفی مثل اصفهان و شیراز هستند و اولین تجربه کاری‌شان است. برای این اجرا سه ماه تمرین کردیم اما به دوران کرونا برخوردیم و یک سال به صورت آنلاین از متن روخوانی داشتیم. چون بچه‌های گروه از شهرهای مختلف هستند تمرین حضوری نداشتیم تا اینکه سه روز قبل از برگزاری جشنواره برای اجرا در جشنواره تمرین حضوری انجام دادیم.

این دانشجوی کارشناسی رشته هنرهای نمایشی با اشاره به دومین حضور خود در جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: شرایط کرونا این دوره از جشنواره را تحت تاثیر قرار داده است و اگرچه دوره های پیش جشنواره روند بهتری داشت اما تلاش دوستان در دبیرخانه قابل ستایش است.

در خلاصه داستان نمایش «پایین سمت چپ» آمده است: «وقتی یه گاو داره باهاتون حرف میزنه به شاخ‌هاش خیره نشین به چشماش نگاه کنید.»

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به دبیری سید مجتبی جدی و به همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تا 19 تیر در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها