سخنگوی سازمان ثبت احوال:

افزون بر 51 میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا کنون 51 میلیون و 292 هزار و 411 قطعه کارت هوشمند ملی صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

افزون بر 51 میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر شد
کد خبر: 501372
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۹:۰۳:۴۷

اعتمادآنلاین| سیف‌الله ابوترابی، با بیان اینکه 61 میلیون و 122هزار و 579 نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند، افزود: از این تعداد کارت هوشمند ملی صادر شده تا زمان حاضر 4 میلیون و 571 هزار و 253 قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل به متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: کارت هوشمند ملی تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده و چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

ابوترابی افزود: از اسفند سال 96 با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شدیم و از آغاز سال 97 با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شده و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد در نهایت آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال 98 شاهد تولید نمونه داخلی آن بودیم.

سخنگوی ثبت احوال گفت: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به مسایل فنی و امنیت خاص و خدماتی که در فضای الکترونیکی برای این کارت در نظر گرفته شده با توجه به کاربردهای مختلف آن می توان، گفت که کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه های مختلف با ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

ابوترابی افزود: کارت هوشمند ملی برای احراز هویت افراد با استفاده از کارت، پین کد و اثر انگشت احراز هویت را انجام می دهد و هر جا که لازم باشد احراز هویت انجام و هویت افراد راستی آزمایی شود، از طریق اتصال به پایگاه اطلات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور این کار صورت می پذیرد.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال 1391 آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

این کارت برای هر ایرانی یک هویت دیجیتال ایجاد می‌کند و وجود آن برای دریافت خدمات دولت الکترونیکی لازم و ضروری است.

امنیت بالای این کارت سبب می‌شود تا برای دریافت بسیاری از این نوع خدمات دیگر نیازی به مراجعه‌ حضوری نباشد و فرد بتواند خدمات را به‌صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت دریافت کند.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها