کد خبر: 501421
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۴:۱۵
| |

وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: با توجه به اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است و وزارت اقتصاد نیز بخش عمده سیاست‌های اقتصادی کشور را مدیریت کند، باید برای این وزارتخانه وزیری که توانمند و مسلط به حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و مسائل اقتصادی و چگونگی حل و مدیریت آن‌ها باشد، انتخاب شود.

وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم
کد خبر: 501421
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۴:۱۵

اعتمادآنلاین| وحید شقاقی اظهار کرد: دولت سیزدهم مسائل و چالش‌های مهمی پیش رو دارد و شاهد شروع ابر چالش‌های اقتصادی در اقتصاد کشور هستیم، زیرا میانگین رشد اقتصادی و تورم در دهه 90 به ترتیب صفر و 24 درصد بوده است که این دو آمار نشان دهنده این است که دهه 90 رکود تورمی بالایی را تجربه کرده است. بنابراین، وزارت اقتصاد به عنوان یکی از نهادهایی که وظایف اقتصادی مختلف و مهمی برعهده دارد، در این شرایط نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی ضمن برشمردن وظایف مهم وزارت اقتصاد گفت: چند مورد از وظایف مهم این وزارتخانه شامل سیاستگذاری و مدیریت بخش خصوصی، بهبود فضای کسب‌وکار، سامان دهی و سیاست گذاری صنعت بیمه، اصلاحات و بهبود نظام مالیاتی، راهبری بازار سرمایه، تامین مالی داخلی و خارجی و ... می‌شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: از آنجا که دولت جدید با چالش‌های اقتصادی زیاد و مهمی مواجه است، ضرورت دارد وزیری برای سکانداری وزارت اقتصاد انتخاب کند که دارای توانایی کافی در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و آشنایی کامل با مسائل اقتصادی و راه‌های برون رفت از آن باشد، زیرا بخش عمده سیاست‌های اقتصادی کشور را وزارت اقتصاد انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها