کد خبر: 501571
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۸:۳۱
| |

لاروخای خسته‌کننده به آتزوری جذاب رسید

اسپانیایی‌ها در هر شرایطی مساوی می‌کنند مگر آنکه با اسلواکی بازی داشته باشند، بازی‌های تماشایی ایتالیا هم کماکان ادامه دارد

لاروخای خسته‌کننده به آتزوری جذاب رسید
کد خبر: 501571
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۸:۳۱

اعتمادآنلاین| با برگزاری شب اول مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، تکلیف یک‌بازی نیمه‌نهایی یورو مشخص شد، جایی که ایتالیا و اسپانیا باید برای رسیدن به دیدار نهایی جام، دوئلی تماشایی با هم داشته باشند. این در حالی است که سبک بازی 2تیم در این دوره کاملا متفاوت بوده، ایتالیا تا اینجا فوتبالی تهاجمی و تماشاگرپسند را به نمایش گذاشته اما اسپانیا با همان تیکی‌تاکای معروف حوصله خیلی‌ها را سر برده است.

به گزارش همشهری، به این ترتیب می‌توان گفت در یک‌سمت نیمه‌نهایی، جذاب‌ترین تیم جام یعنی ایتالیا در برابر خسته‌کننده‌ترین تیم جام که فقط عاشق مالکیت توپ و پاس‌های عرضی است قرار می‌گیرد.

*اسپانیا در بازی با سوئیس بدون ژاکا اصلا خوب نبود. لاروخا تا پیش از اخراج فرویلر در دقیقه77 عملا هیچ موقعیتی نداشتند و تلاشی برای رسیدن به دروازه حریف نمی‌کردند. شاگردان انریکه با 10نفره شدن سوئیسی‌ها به سمت دروازه این تیم حمله‌ور شدند اما همه توپ‌ها را تقدیم به زومر، دروازه‌بان حریف می‌کردند. زومر در ضربات پنالتی هم مثل بازی با فرانسه یکی را مهار کرد و بوسکتس هم ضربه‌اش را به تیر دروازه سوئیس کوبید اما همبازی های زومر 3‌پنالتی خراب کردند تا اسپانیا با خوش‌شانسی و با نمایشی انتقادآمیز به نیمه‌نهایی صعود کند و حریف ایتالیا شود.

*اسپانیا و ایتالیا سه‌شنبه‌شب ساعت23:30 برای رسیدن به فینال با هم مبارزه می‌کنند. اسپانیا هر دو‌دیدار قبلی خود را در وقت اضافه به پایان برده و نسبت به ایتالیا خسته‌تر است. ایتالیا دیدار مرحله قبلی مقابل اتریش را در وقت اضافه سپری کرد. اسپانیا ششمین تیمی است که در تاریخ یورو 2‌بازی حذفی پشت‌هم را پس از رفتن به وقت‌های اضافه یا پنالتی برده است. هر 5‌تیم قبلی که چنین شرایطی را در یورو تجربه کردند، در نهایت قهرمان جام شدند.

* این پنجمین باری بود که در 9بار کشیده شدن سرنوشت بازی‌ها به پنالتی، اسپانیا موفق عمل می‌کرد. اسپانیایی‌ها 4‌بار در پنالتی‌ها ناکام مانده بودند.

* اسپانیایی‌ها برای پنجمین‌بار در تاریخ یورو به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. در 4‌بار گذشته، اسپانیا از نیمه‌نهایی عبور کرده و 3‌بار(1964، 2008و 2012) قهرمان و یک‌بار(1984) نایب‌قهرمان شده است.

* دنیس زکریا تعداد گل به‌خودی‌های یورو2020 را دو رقمی کرد. اسپانیا که مقابل کرواسی یک گل‌به‌خودی توسط پدری به تیم خودشان داشت، بیشترین سود را از 10گل‌به‌خودی زده شده در این دوره برده است؛ 2‌بار مقابل اسلواکی و یک‌بار مقابل سوئیس. در همه 15دوره گذشته این رقابت‌ها در مجموع 9گل به‌خودی ثبت شده بود! بهترین گلزن تاریخ یورو در یک دوره یعنی میشل پلاتینی که در سال1984رکورد عجیب 9گل در 5مسابقه را به نام خود ثبت کرد، حالا گل‌هایش از تعداد گل‌به‌خودی‌های یورو2020کمتر است. گل‌به‌خودی‌زن‌ها انگار تا به رکورد 14گل زده کریستیانو رونالدو در ادوار یورو نرسند، دست‌بردار نیستند.

* شکیری هم هشتمین گلش را در تورنمنت‌های مهم جام جهانی و یورو به ثمر رساند. از سال2014 که او در این دو ‌تورنمنت به میدان رفته، تنها پریشیچ (9)، لوکاکو و رونالدو(11) گل‌های بیشتری نسبت به او زده‌اند.

* نتیجه مسابقه ایتالیا- بلژیک عینا توضیحی بود که یورگن کلینزمان داد: « وقتی ایتالیا بخواهد از نتیجه بازی دفاع کند، بسیار سخت است که آنها را شکست دهید، این در دی ان‌ای لاجوردی پوشان است.» حالا قهرمان جهان(فرانسه)، قهرمان قبلی جهان(آلمان)، مدافع عنوان قهرمانی(پرتغال) و تیم اول رنکینگ فیفا(بلژیک) از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند.

* این سی‌ودومین بازی بدون شکست مانچینی با تیم ملی ایتالیا بود. آبی‌ها در این مدت تنها 5تساوی به حریفان داده‌اند و 27بار برنده بوده‌اند. تعداد گل‌های زده ایتالیا در یک دوره هم به رکورد 11گل رسید. ایتالیا هیچ‌وقت در یورو 3‌گل یا بیشتر به حریفان نزده بود.

* ژرمی دوکو، غافلگیری ترکیب بلژیک در این دیدار بود. او که به‌جای ادن آزار همیشه مصدوم در سمت چپ خط حمله به بازی گرفته شده بود، 8بار موفق شد بازیکنان ایتالیا را دریبل بزند که از جام‌جهانی1966 به بعد که آمارها ثبت می‌شود برای یک بازیکن 19ساله سابقه نداشته است.

* لئوناردو اسپیناتزولا در جریان دیدار با بلژیک از ناحیه تاندون آشیل مصدوم شد و به ادعای رسانه‌های ایتالیایی ماه‌ها به دور از میادین خواهد ماند و شاید تا سال2022 قادر به بازی نباشد. این بدشانسی آاس‌رم بود؛ بازیکنی که مورد توجه رئال و بارسا قرار گرفته بود، همزمان با معارفه مورینیو در این باشگاه دچار مصدومیت شدید شد.

* ایتالیا با این برد تنها تیمی شد که نه‌تنها تمامی 10‌بازی‌اش در مرحله مقدماتی‌ را با پیروزی پشت سر گذاشته، بلکه 5‌بازی نخست خود در مرحله نهایی این رقابت‌ها را هم برده است. پیش از این آتزوری با تیم‌های ملی آلمان و بلژیک در کسب 14‌برد متوالی در مراحل مقدماتی و نهایی برابر بود.

*علاوه بر این ایتالیا حالا به جمع رکوردداران کسب بیشترین پیروزی در مرحله نهایی رقابت‌های یورو می‌پیوندد. تیم‌های ملی فرانسه، هلند و جمهوری چک دیگر تیم‌هایی هستند که در تاریخ یورو 5‌برد متوالی کسب کرده‌اند. همچنین فرانسه (3‌بار) و اسپانیا به همراه ایتالیا تیم‌هایی هستند که با 5‌برد بیشترین تعداد پیروزی در یک دوره از رقابت‌های یورو را کسب کرده‌اند.

این یعنی ایتالیا با غلبه بر اسپانیا در مرحله بعدی رقابت‌ها به تنهایی رکورددار کسب بیشترین تعداد برد در یک دوره جام ملت‌های اروپا خواهد شد.

* کوین دی‌بروینه با 13خلق موقعیت در این تورنمنت بیشتر از هر بازیکن دیگری ایجاد موقعیت کرده است. این در حالی است که دی‌بروینه بخشی از بازی ها را نیز به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود.

* لوکاکو با اینکه 2‌بار دروازه خالی را باز نکرد و یک‌بار دوناروما مقابلش ایستاد، توانست با 6‌گل نام خود را به‌عنوان بهترین گلزن بلژیک در تاریخ یورو ثبت کند. او در جام‌های جهانی هم با 5گل به‌طور اشتراکی با مارک ویلموتس بهترین گلزن بلژیک است.

* بازی بلژیک و ایتالیا، بازی جدال رکورددارها بود. هر دو تیم هر بازی خود در این دوره را برده بودند و با پیروزی در این مسابقه به رکورد فرانسه در جام‌ملت‌های1984 می‌رسیدند، رکوردی که در دست میشل هیدالگو بود و مانچینی هم با آن برابری کرد. این پانزدهمین برد ایتالیا در این رقابت‌ها بود البته با احتساب دیدارهای انتخابی. بلژیک هم 14برد متوالی داشت و درصورت پیروزی در این بازی می‌توانست به‌جای ایتالیا به رکورد 15برد متوالی برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها