کد خبر: 501588
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

تدوین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی با رویکرد بومی‌سازی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد بین‌المللی ایزو 26000 با رویکرد بومی سازی و متناسب با فرهنگ ضوابط و قوانین کشور در حال انجام است.

تدوین استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی با رویکرد بومی‌سازی
کد خبر: 501588
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین استاندارد ملی "مسئولیت اجتماعی" با رویکرد بومی سازی خبر داد و گفت: تدوین استاندارد "مسئولیت اجتماعی" بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 26000 با رویکرد بومی سازی و متناسب با فرهنگ ضوابط و قوانین کشور در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری اظهار داشت: پیش بینی می شود که استاندارد ملی "مسئولیت اجتماعی" تا پایان تیرماه نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه مسئولیت اجتماعی فراتر از چارچوب‌های قانونی، یک الزام مهم برای افزایش اعتماد اجتماعی و گسترش تاثیرات متقابل شرکت‌های و جوامع محلی است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار با ابلاغ سازمان ملی استاندارد، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی را با مشارکت سایر دستگاها در دستور کار دارد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به منظور اثرگذاری بیشتر هزینه های مسئولیت اجتماعی ضروری است نقشه راهی نظام مند و استاندارد در حوزه مسئولیت اجتماعی وجود داشته باشد تا به عنوان گفتمان مشترکِ مورد وفاق برای شرکت‌ها، دستگاه‌ها و پژوهشگران در دسترس قرار بگیرد.


وی گفت: استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی با مصوبه کمیته برنامه ریزی مدیریت کیفیت سازمان ملی استاندارد و توسط یکی از نهادهای اندیشکده ای سازمان تامین اجتماعی یعنی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، با مشارکت ذی نفعان و نمایندگان سایر وزارتخانه ها و بخش های خصوصی در حال تدوین است و می تواند این کارکرد را داشته باشد.


شریعتمداری تصریح کرد: تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی بر اساس استاندارد بین المللی ایزو 26000 با رویکرد بومی سازی و متناسب با فرهنگ ضوابط و قوانین کشور در حال انجام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها