کد خبر: 501660
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۳۸:۲۷
| |

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان خبر داد:

پلاسمادرمانی برای مراحل اولیه بیماران کرونایی اثربخش بود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: پلاسمادرمانی برای مراحل اولیه بیماری کووید 19 اثربخش بود اما الان بیشتر به دنبال واکسیناسیون عمومی هستیم.

پلاسمادرمانی برای مراحل اولیه بیماران کرونایی اثربخش بود
کد خبر: 501660
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۳۸:۲۷

اعتمادآنلاین| ابراهیم جلیلی، پیرامون خروج روش پلاسمادرمانی از پروتکل درمانی بیماران مبتلا به کووید19 اظهار کرد: روش پلاسما درمانی برای 300 نفر از بیماران کرونایی است، استفاده شده و این روش برای مراحل اولیه بیماری اثربخش بود اما الان بیشتر به دنبال واکسیناسیون عمومی هستیم.

به گزارش ایسنا، جلیلی تصریح کرد: پلاسمادرمانی در مواردی اثربخش بوده اما هنوز در حال بررسی و آنالیز افرادی هستیم و به زودی نتایج این روش را در قالب مقاله‌ای منتشر خواهیم کرد.

وی در رابطه با روش درمانی تصفیه خون بیماران مبتلا یه کووید19 بیان کرد: تصفیه خون در مراحل پایانی درمان است و همچنان در مواردی که وضعیت بیمار نامناسب باشد، انجام می‌شود.

جلیلی ادامه داد: بر اساس مشاهدات انجام شده این روش در برخی از بیماران اثربخش بوده اما هنوز در مراحل تحقیقاتی است.

وی در رابطه با آمادگی استان در مواجه احتمالی با پیک پنجم کرونا گفت: از نظر تجعهیزات بیمارستانی و دارو مشکلی در استان نداریم و به اندازه کافی تجهیزات مورد نظر را ذخیره کردیم.

جلیلی با بیان اینکه آمادگی پذیرش دو هزار و 600 نفر را در بیمارستان‌های استان داریم، اظهار کرد: در پیک چهارم هزار و 700 نفر را در بیمارستان‌های استان پذیرش کردیم و آمادگی لازم برای مواجه با پیک پنجم احتمالی کرونا را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان از هزارنفر بیشتر شود، پذیرش‌های غیراورژانسی را لغو می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها