کد خبر: 501681
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زنانی که دنیای مردانه اقتصاد را به چالش کشیدند- بخش سوم

جنبش Me Too به افشای آزار جنسی در محل کار کمک کرد، اما مشکلاتی که برای زنان در محل کار پیش می‌آید تنها به این نوع آزارها محدود نمی‌شود. به طور متوسط حقوق زنان کمتر از مردان است و بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، آنها در محل کارشان 2 برابر مردان با تبعیض جنسیتی مواجه می‌شوند.

زنانی که دنیای مردانه اقتصاد را به چالش کشیدند- بخش سوم
کد خبر: 501681
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جنبش Me Too به افشای آزار جنسی در محل کار کمک کرد، اما مشکلاتی که برای زنان در محل کار پیش می‌آید تنها به این نوع آزارها محدود نمی‌شود.

به طور متوسط حقوق زنان کمتر از مردان است و بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، آنها در محل کارشان 2 برابر مردان با تبعیض جنسیتی مواجه می‌شوند.

صحبت در مورد مشکلات زنان در محیط کار و چگونگی غلبه آنها بر این مشکلات می‌تواند الهام‌بخش زنان شاغل دیگر باشد. در ادامه بخش سوم معرفی زنان موفق دنیای اقتصاد را با این توضیح می‌خوانید که بخش اول و دوم این مطلب پیش از این در اعتمادآنلاین منتشر شده است.

زنان موفق

تلاش برای آموزش دادن به مردان

جوی آلتیمار، مدیر ارشد یک برند تجاری و نامزد جایگاه ریاست در شرکت EHE، پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی با تمرکز بر پیشگیری است. آلتیمار در مسیر رسیدن به مقام ریاست با سختی‌ها و ناملایمات زیادی مواجه شده است.

آلتیمار در این باره می‌گوید: «به عنوان یک زن سیاهپوست که حدود 20 سال در شرکت‌های بزرگ آمریکایی کار کرده‌، داستان‌های مشابهی را با زنان، مخصوصاً زنان رنگین‌پوست دیگر که مورد تبعیض نژادی، تعرض و نخبه‌سالاری قرار گرفته‌اند، به اشتراک می‌گذارم. من تنها نیستم و فکر می‌کنم این مساله‌ای قابل توجه است. فکر می‌کنم نادیده گرفته شدن، درک نشدن و گاهی حمایت اشتباه و نابجا در انتخاب‌های فرد یک مساله ثابت و همیشگی است.»

او چگونه از این مشکلات عبور کرد؟

آلتیمار برای غلبه بر این مشکلات تصمیم گرفت به جای اعتراض، به این افراد آموزش بدهد.

او بازگو می‌کند: «من هر روز انتخاب می‌کردم که تیمم و همکارانم را راهنمایی کنم؛ به عنوان مثال به آنها نشان می‌دادم که برای رسیدن به اهداف حرفه‌ای خود به چه چیزهایی نیاز دارند و از آنها حمایت می‌کردم.»

1

روبه‌رو شدن با نظرات تحقیرآمیز

استفانی همل مسیر سختی را پشت سر گذاشته است. مسیری که دیگران به دلیل زن بودن کمتر در آن گام می‌گذارند. همل یک مشاور سرمایه‌گذاری در شرکت LPL Financial بزرگ‌ترین واسطه مستقل کشور است. هنگامی که همل در یک کنفرانس صنعت مالی در سال 2018 حضور یافت، در یک پیاده‌روی با سایر مشاوران شرکت کرد. وقتی یک مشاور مرد در مورد مدرک تحصیلی‌اش از او سوال کرد، او در پاسخ گفت: «مدرک MBA با تخصص در امور مالی دارم.» یکی از مردها در جمع به او گفت: «شاید اگر تخصص بیشتری به دست بیاورید چیزی بیشتر از یک چهره زیبا شوید.» سایر افراد این اظهارنظر را نادیده گرفتند، اما واکنش او به این اظهارنظر خندیدن بود. و این تنها باری نبود که مردان در این حرفه اینچنین در مورد همل صحبت می‌کردند.

او چگونه بر این اتفاق غلبه کرد؟

همل می‎‌گوید: «من بی‌توجهی یا خندیدن را در برابر این رفتار تحقیرآمیز انتخاب کردم، زیرا در پایان روز من ارزش کاری را که انجام داده بودم می‌دانستم. این نگاه من به این جمله برمی‌گردد که: «چوب و سنگ ممکن است استخوان‌های مرا بشکنند، اما کلمات هرگز به من آسیب نمی‌رسانند.» این تفاوت و تاثیری است که ما زنان در جهان ایجاد می‌کنیم و در آخر هم مقابل این نگاه‌های اشتباه پیروز می‌شویم.»

1

ترس از سوال پرسیدن در مورد توازن کار و زندگی

حدود یک سال پیش جورجین هوآنگ به دلیل تغییرات در سطح مدیریتی شغلش را به عنوان مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ از دست داد. این اتفاق در بدترین برهه زندگی هوآنگ رخ داد زیرا او در ماه دوم بارداری بود.

هوآنگ در این باره می‌گوید: «من در این موقعیت به دنبال کار بودم و مصاحبه کاری انجام می‌دادم و مجبور بودم بارداری خودم را پنهان کنم.»

هنگام مصاحبه‌ها هوآنگ می‌خواست در مورد قوانین مرخصی زایمان شرکت‌ها سوال بپرسد، اما به دلیل ترس از عواقب و قضاوت‌ها منصرف می‌شد.

او چگونه از این ماجرا عبور کرد؟

هوآنگ وقتی در جست‌وجوی کار بود تصمیم گرفت از زنان دیگر در مورد این چالش و چگونگی ایجاد توازن بین کار و زندگی سوال کند. او به اینترنت مراجعه کرد، اما از کمبود اطلاعات در این زمینه متعجب شد.

هوآنگ تصمیم گرفت انجمنی راه‌اندازی کند به نام Fairygodboss و در آن به زنانی کمک کند که مشکلی مشابه او دارند. هدف انجمن هوآنگ این بود که زنان شاغل تجربیات‌شان را از محل کار با دیگران به اشتراک بگذارند.

او توضیح می‌دهد: «امروز میلیون‌ها زن به Fairygodboss مراجعه می‌کنند تا عضوی از این جامعه باشند و با زنان دیگر ارتباط برقرار کنند. بهبود شرایط محل کار زنان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و معتقدیم اولین قدم در این مسیر، شفافیت و همکاری با زنان دیگر است.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها