کد خبر: 501779
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۳:۱۲:۳۱
| |

سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید برای کارآمدی بیشتر دولت هدف‌گذاری کنیم / در حکمرانی الکترونیکی هیچ خلایی وجود ندارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر می‌خواهیم کارها بر مبنای عملکردهای تعریف شده و استاندارد قطعی محقق شود، باید به سمت حکم‌رانی هوشمند حرکت کنیم؛ امروز اقتصاد دیجیتال پنجمین اقتصاد در دنیا شده است بنابراین این حوزه برای ما مهم است.

باید برای کارآمدی بیشتر دولت هدف‌گذاری کنیم / در حکمرانی الکترونیکی هیچ خلایی وجود ندارد
کد خبر: 501779
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۳:۱۲:۳۱

اعتمادآنلاین| دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آرمان‌های ما باید تبدیل به هوش مصنوعی شود تا جلوی فساد گرفته شود؛ چراکه فساد از خلأها استفاده می‌کند اما در حکمرانی الکترونیکی هیچ خلایی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید کشور که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، خاطر نشان کرد: بسیج یک ظرفیت بزرگ مردمی کشور است و بزرگترین دایره کار مردمی در کشور است.

وی با اشاره به حضور بسیج در دوران دفاع مقدس افزود: بسیج سرمایه اصلی نیروهای نظامی در دوران جنگ بود. بعد از جنگ نیز دایره‌های صنفی و تخصصی که بسیج پیدا کرد، دایره عمل این حرکت مردمی را گسترش دادم عمق بخشید. در حوزه دانشگاه قطعاً دانشمندان بسیجی در حوزه‌های مختلف علمی قلمروهای کشور را گسترش بخشیدند. همواره مشخصه دانشمندان بسیجی دغدغه نظام جمهوری اسلامی و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه «دغدغه صیانت از انقلاب اسلامی همواره دغدغه بسیج بوده است»، اظهار کرد: در بسیار از امور نیازمند هدفمندی مشخص تر و اولویت سنجی دقیق‌تر هستیم. اگر حضرت آقا در گام دوم یک هدف راهبردی که رسیدن به تمدن نوین اسلامی است را بیان می‌کنند، باید در شاخه‌های مختلف بسیج ببینیم که چه اولویت‌های وجود دارد. بسیج اساتید باید اولویت‌های خود را بر مبنای استقرار دولت اسلامی و تحقق جامعه اسلامی و رفتن به سمت تمدن اسلامی قرار دهد.


عاملی با تاکید بر اینکه باید برای کارآمدی بیشتر دولت هدف‌گذاری کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم کارها بر مبنای عملکردهای تعریف شده و استاندارد قطعی محقق شود، باید به سمت حکم‌رانی هوشمند حرکت کنیم؛ امروز اقتصاد دیجیتال پنجمین اقتصاد در دنیا شده است بنابراین این حوزه برای ما مهم است. همچنین امروز حوزه هوش مصنوعی عرصه بزرگ فناوری‌های جدید و تمرکز دولت‌های بزرگ در جهان است و آرمان‌های ما باید تبدیل به هوش مصنوعی شود تا جلوی فساد گرفته شود؛ چراکه فساد از خلأها استفاده می‌کند اما در حکمرانی الکترونیکی هیچ خلایی وجود ندارد.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به حوزه فرهنگ خاطر نشان کرد: در جنگ نظامی قطعاً بر آمریکا فائق آمدیم و چه در دفاع مقدس، چه در صیانت از حرم و چه در سایر توطئه‌هایی که در منطقه غرب آسیا داشتند ایران پیروز جام نظامی بوده است و آمریکا با وحود امکانات در اختیار خود، آسیب پذیری بالایی دارد. جایی که حوزه نگرانی ما است، جنگ فرهنگی است؛ در این حوزه ما نگرانی‌های جدی ای داریم و نیازمند برنامه‌ریزی های دقیق‌تری هستیم. همه ظرفیت‌های ما باید در 3 خوزه آموزش و پرورش، رسانه‌های ملی، اجتماعی و صنایع فرهنگی متمرکز شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان از اقدامات انجام شده از سوی مجتبی زارعی رئیس پیشین سازمان بسیج اساتید تقدیر و برای محمدرضا مردانی زئیس جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها