پلیس ایران از پیشرفته‌ترین و توانمندترین پلیس‌های دنیاست

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت که دشمن به دنبال این است تا از طریق مشکلات اقتصادی «امنیت» را خدشه‌دار کند.

پلیس ایران از پیشرفته‌ترین و توانمندترین پلیس‌های دنیاست
کد خبر: 501792
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۳:۴۶:۱۲

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی در نشست پیشکسوتان و فرماندهان سابق پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در بازدیدهایی که از پلیس کشورهای دیگر و حتی کشورهای توسعه یافته داشتم پلیس این کشورها را چندان برتر از پلیس کشور خودمان ندیدم و حتی در بسیاری از موارد پلیس ایران توانایی بیشتری هم داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز پلیس ایران یکی از پلیس‌های پیشرفته، مجرب و توانمند در سطح جهان است.

رحیمی افزود: ممکن است از نظر برخی از ابزار و امکانات مانند کشورهای اروپایی نباشیم اما از نظر عملکرد، نوآوری و ابتکار مدیریت تجمعات، مدیریت ترافیک و ... صاحب سبک هستیم و حرف برای گفتن داریم.

دلیلش همین است که ما محور و تکیه گاه اصلی برنامه‌هایمان را مردم قرار دادیم و شکل کارمان بر اساس همان محوری که انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ترسیم کرده، است. بعد از انقلاب هر برنامه‌ای که در کشور شکل گرفته برای آرامش و امنیت مردم بوده است.

رحیمی به برخی از جلسات محرمانه که در آن حضور داشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات نیز محور اصلی برنامه ریزی‌ها تامین آرامش مردم است. همین امروز صبح دو جلسه برگزار کردیم که درباره تجمع معلم‌ها و کارمندان شرکت نفت مسائلی مطرح شده و من تاکید کردم و به مسئولان بالا دستی خودم گفتم که باید مبنای ما مردم باشند.

وی افزود: پلیس باید به خود افتخار کند که انسان شجاع، متدین، پاک و بهترین آدمی که می‌شناسیم به عنوان فرمانده آن یعنی فرمانده معظم کل قواست این یکپارچگی که در نیروی انتظامی وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست؛ ما برای اعمال نظم و مقررات تمام ابزارها را در اختیار داریم که این‌ها به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است.

امروز هم تاکید ما این است که باید ارزشهای اسلامی، و انقلابی در مامورانمان وجود داشته باشد چرا که وقتی ماموری وارد این فضا شد آن وقت خداوند را ناظر بر اعمال خود می داند و می داند که هر کاری که برای تامین آرامش و امنیت مردم انجام دهد عبادت محسوب می شود.

رحیمی با بیان این که طرح های ابتکاری را در پلیس اجرا کردیم که یکی از آنها طرح «موتور یار» بود ادامه داد: حتما به خاطر دارید که وقتی با یک موتور سوار برخورد می شد عده ای می گفتند چرا با آن برخورد کردید و وقتی برخورد نمی‌شد، عده‌ای دیگر می‌گفتند که چرا با این افراد برخورد نمی شود.

متاسفانه با وجود بیش از 4 میلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر شاهد آن هستیم که برخی از بی انضباطی‌های اجتماعی، تخلفات و حتی جرائم از سوی گروهی از موتور سواران رخ می‌دهد از این رو ما طرح موتور یار را اجرا کردیم که ابتکار و فعالیت خوبی بود.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که ما به آن توجه کردیم تبدیل پلیس معذول به پلیس مسئول بود. دیگر این طور نبود که پلیس بگوید من مامورم و معذول بلکه پلیس مسئول، پلیسی است که باید وظایف خود را به خوبی بشناسد و برای حل آنها راهکار ارائه کند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور اظهار کرد: واقعیت این است که در فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می شود دشمن به دنبال خدشه دار کردن امنیت است اما شاهد آن هستیم که در این شرایط امنیت در کشور ما روز به روز بیشتر می شود و این امنیت اتفاقی نیست بلکه شکلی پشت آن وجود دارد.

رحیمی با بیان این که طرح‌های پلیس به طور پیوسته و به شکل علمی اجرا می‌شود گفت: هر روز عصر پارکهای شهر تهران از سوی ماموران پلیس پیشگیری و یگان امداد پاکسازی می شود. این‌ها همان پارکهایی هستند که دو سه سال پیش مزاحمین نوامیس در آن حضور داشته و شهروندان جرات نمی‌کردند حتی با خانواده خود در آنجا حاضر شوند.

3-4 سال پیش اراذل و اوباش در یک روز در 20 نقطه از شهر تهران قداره کشی می کردند اما امروز به دنبال سوراخ موش هستند تا از دست پلیس فرار کنند.

در پایان این مراسم از کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران رونمایی شد این کتاب به بررسی خاطرات و تجارب و ناگفته‌ها، حوادث و اتفاقات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نیم قرن اخیر پرداخته است.

پلیس زاده مشروطه است

خسرو معتضد تاریخ‌نگار نیز در این مراسم گفت: پلیس زاده مشروطه و مردم است به طوری که در آن زمان استخدام شدن در پلیس یک افتخار برای مردم بود.

وی با بیان این که ناصرالدین شاه پس از سفر به فرنگ به فکر ایجاد نظمیه افتاد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از 100 سال قدمت دارد. این پلیس ابتدا تحت عنوان اداره آلات ناقله فعالیت داشت و در اسناد تاریخی که از روند شماره گذاری خودروها در دی ماه سال 98 حکایت دارد نشان می دهد که این پلیس بیش از 100 سال قدمت داشته است.

وی ادامه داد: در این آثار تاریخی ابتدا بنا داشتند تا به جای پلاک خودرو ، نام و نام خانوادگی مالک و آدرس محل سکونتش را پشت خودرو قرار دهند اما بعدها با مشورت گرفتن از انگلیسی‌ها بنا شد تا در پلاک خودروها حرف اول نام هر شخص و یک شماره شناسایی مشروط به آن که این اطلاعات به طور کامل از سوی پلیس ثبت شود، به عنوان پلاک بر روی خودرو نصب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها