کد خبر: 501811
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۴:۱۵:۵۸
| |

علی اشرف قنبری،مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو :

اصراری به برگزاری مسابقات تکواندو نداریم و منتظر مجوز برگزاری مسابقات هستیم/ کرونا فقط در ورزش نیست

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو گفت: برای برگزاری مسابقات لیگ تکواندو به شیوه جام‌جهانی اصراری نداریم و همه چیز منوط به دریافت مجوز از فدراسیون پزشکی ورزشی خواهد بود.

اصراری به برگزاری مسابقات تکواندو نداریم و منتظر مجوز برگزاری مسابقات هستیم/ کرونا فقط در ورزش نیست
کد خبر: 501811
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۴:۱۵:۵۸

اعتمادآنلاین| در حالی که کشورمان درگیر پیک پنجم کرونا شده است و بسیاری از استان‌ها از جمله تهران در شرایط قرمز قرار دارند، فدراسیون تکواندو قصد دارد در روزهای 17 و 18 تیرماه دومین دوره مسابقات لیگ به شیوه جام‌جهانی را با حضور 8 تیم برگزار کند.

به گزارش تسنیم، اتفاقی که با نگرانی از سوی برخی ورزشکاران و خانواده‌های آنها مواجه شده است و این سوال را مطرح کرده است که بهتر نبود این مسابقات در زمان دیگری برگزار می‌شد.

علی اشرف قنبری، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون تکواندو سال گذشته نیز در شرایط کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مسابقات لیگ را برگزار کرد. برای برگزاری مسابقات لیگ به شیوه جام‌جهانی نیز قرار است از بدو ورود تیم‌ها قرنطینه شوند و پس از تست و مشخص شدن جواب منفی تست PCR در فرآیند مسابقات قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با این وجود باز هم برای برگزاری مسابقات با فدراسیون پزشکی ورزشی مکاتبه و از آنها درجواست مجوز کردیم. خوشبختانه شرایط به گونه‌ای است که با حضور تمام تیم‌ها، 48 تکواندوکار در سالن حضور خواهند داشت و اینگونه نیست که سالن پر و با حضور تماشاگر باشد.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو در خصوص گلایه‌های ورزشکاران مبنی بر برگزاری مسابقات در پیک پنجم کرونا، منع تردد عبور و مرور از شهرستان‌ها و همزمانی با برگزاری کنکور تاکید کرد: 20 سال در آموزش دانشگاه و مدیر سنجش بودم و برای برگزاری مسابقات زمان کنکور که هفته گذشته بود را لحاظ کردیم. فقط کنکور کارشناسی ناپیوسته هنوز برگزار نشده است، اما بیشتر مخاطبان ما ورزشکاران 18 تا 20 ساله هستند که امتحان کنکور سراسری آنها هفته گذشته برگزار شد.

قنبری ادامه داد: طبیعی است که مسابقات هر زمانی برگزار شود عده‌ای درگیر فعالیت آموزشی باشند. برای حضور تیم‌ها در مسابقات اجباری نبود و قطعاً تیم‌ها با بازیکنان صحبت و با رضایت تصمیم به حضور در مسابقات گرفتند. با این وجود ما به رضایت تیم‌ها و بازیکنان کاری نداریم و قرار است از همه تست بگیریم.

وی تاکید کرد: باز هم اصراری به برگزاری مسابقات نداریم و منتظر مجوز فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم. حتی روز گذشته در جلسه قرعه‌کشی اعلام کردیم که برگزاری مسابقات به شرط کسب مجوز خواهد بود. مطمئن باشید سلامت ورزشکاران اولویت اصلی ما خواهد بود و اگر خطری وجود داشته باشد احتمال برگزاری مسابقات نیز کمتر خواهد بود

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: با این حال اینگونه نیست که فقط کرونا در ورزش باشد و اگر قرار باشد همه چیز را تعطیل کنیم و ذره‌بین برداریم و فقط ورزش را نگاه کنیم منصفانه نیست. قطعاً اگر شرایط بدتر از این باشد و یا به ما مجوز ندهند مسابقات را برگزار نخواهیم کرد و برگزاری مسابقات منوط به کسب مجوز و رعایت تمام مسائل است.

قنبری در پاسخ به این سوال که حتی با در نظر نگرفتن شرایط قرمز تهران، برگزاری مسابقات در آستانه المپیک چه خروجی برای تکواندو ایران خواهد داشت، گفت: در جلسه برگزاری مسابقات اکثر سرپرستان تیم‌ها اعتقاد داشتند برگزاری مسابقات در بهترین زمان است، چرا که با حضور در این مسابقات استارت اولیه آنها برای لیگ خواهد خورد. حتی پیشنهاد دادند در سالیان آینده نیز این مسابقات قبل از لیگ برگزار شود تا تلنگری اولیه به بازیکنان بخورد. از طرفی ما در مهرماه میزبان سه رویداد بین‌المللی در کیش خواهیم بود و مسابقات جام‌جهانی استارتی برای ورزشکاران جهت حضور در آن مسابقات است.

وی در پایان تصریح کرد: با حضور 8 تیم استقبال خوبی از مسابقات شد و حتی تیم‌های بیشتری متقاضی حضور در مسابقات بودند. اگر زمان مسابقات مناسب نبود این تعداد تیم در خواست شرکت نمی‌کرد و در حال حاضر نیز چند استان منتظر هستند تا اگر تیمی انصراف داد جایگزین شوند. حتی در بخش بانوان نیز به نظر می‌رسد مسابقات با حضور 8 تیم برگزار شود و این بازخورد مناسب تیم‌ها نشان از زمان مناسب رقابت‌ها دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها