مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس یازدهم:

تلاش‌های خوبی در راستای واردات واکسن کرونا صورت گرفته است / جزو معدود کشورهایی هستیم که تولید واکسن کرونا را داریم

یک نماینده مجلس گفت: در حوزه واکسیناسیون تلاش‌های خوبی در بحث واردات صورت گرفته و البته باید سرعت آن بیشتر شود و آن واکسن‌هایی که تست‌های بالینی‌شان تایید شده و الان مورد پذیرش است و عوارض و دوران نقاهتی نداشته این‌ها را بتوانیم استفاده کنیم.

تلاش‌های خوبی در راستای واردات واکسن کرونا صورت گرفته است / جزو معدود کشورهایی هستیم که تولید واکسن کرونا را داریم
کد خبر: 501945
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی یوسفی، نماینده اهواز و باوی در مجلس یازدهم در خصوص نحوه مدیریت کرونا در کشور و شکل‌گیری یک موج جدید از ابتلا و افزایش تعداد مرگ و میر در اثر این ویروس، گفت: متاسفانه الان بعد از سپری شدن حدود یک سال و نیم هنوز در مدیریت کرونا، سیاست دولت و به ویژه ریاست محترم جمهور که رئیس ستاد مقابله با کروناست بر یک مبنا و شاخص مشخصی حرکت نمی‌کند. به عنوان مثال ایام نوروز که فرامی‌رسد یکباره همه سفرها و حتی سفرهای خارجی کشور را آزاد می‌کنند؛ در حالیکه می‌توانست بهترین فرصت برای قرنظینه باشد؛ اما بعد از پایان نوروز کسب و کارها را تعطیل می‌کنند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در نتیجه مشاهده می‌شود که اکنون هم از آن سو کادر درمانی ما در حال شهید دادن به صورت روزانه است و هم از سوی دیگر یک نکته بسیار جدی دیگر که از آن غافل شدند کسب و کارهایی است که درآمد پایدار و ثابت ندارند؛ متاسفانه مسئولان کوتاه‌ترین و راحت‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند و آن هم تعطیلی این کسب و کارهاست اما کسی نمی‌گوید این کارگران روزمزد که معیشت آن‌ها به این درآمد روزانه گره خورده چطور باید معیشت خود را تامین کنند.

نماینده اهواز همچنین در رابطه با مشکلات موجود در حوزه واکسیناسیون بیان داشت: در حوزه واکسیناسیون تلاش‌های خوبی در بحث واردات صورت گرفته و البته باید سرعت آن بیشتر شود و آن واکسن‌هایی که تست‌های بالینی‌شان تایید شده و الان مورد پذیرش است و عوارض و دوران نقاهتی نداشته این‌ها را بتوانیم استفاده کنیم و حتما واردات باید یک سرعتی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین الحمدلله ما جزو معدود کشورهایی هستیم که تولید واکسن را داریم یعنی انتظار می‌رود بحث واکسیناسیون با یک سرعت بیشتری صورت گیرد اما اکنون این صف‌های عریض و طویلی که تشکیل شده از بازنشستگان و افراد پا به سن گذاشته ما که به عنوان چشم و چراغ یک خانواده محسوب می‌شوند، پدربزرگان و مادربزرگان ما هستند که یا بیماری زمینه‌ای دارند یا نگران سلامت آن‌ها هستیم اما مشاهده می‌شود که در صف‌های طولانی حضور دارند و ما در بحث واکسن و اطلاع‌رسانی بی‌برنامگی داریم.

یوسفی همچنین اظهار کرد: متاسفانه با یک دوربین صداوسیما می‌رویم دو تا مرکز بهداشتی یا تزریق واکسن را نشان می‌دهیم و می‌گوییم همه چیز خوب است، اما الان آن چیزی که واقعیت کف جامعه است این است که خیلی از این عزیزان اکنون مستاصل شدند و عملا کار با یک برنامه خاصی پیش نرفته است. قطع به یقین باید عزیزان تلاش بیشتری برای واکسیناسیون صورت داده و از سوی دیگر با یک برنامه‌ریزی مناسب خدمات‌رسانی را انجام دهند. یعنی به طور همزمان هم در تصمیم‌گیری‌ها برای محدویت‌ها یا موارد دیگر دقت بیشتری کسب کنیم و هم از سوی مقابل به واکسیناسیون سرعت بیشتری بدهیم.

وی افزود: از همه مهمتر کسب‌وکارهایی است که در یک سال گذشته آسیب دیده‌اند و متاسفانه به نظر می‌رسد که وزارتخانه‌های ما هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارند مانند صنوف، بازاریان، کارگران شریف، کسبه محترم، رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی و خصوصی. و از همه مهمتر عددی نزدیک به 40 تا 45 هزار باشگاه ورزشی و استخر است که به شرایط ورشکستگی رسیدند و وزارت ورزش و جوانان هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد. این‌ها نشان می‌دهد که باید تجربه موفق برخی کشور‌ها را بومی‌سازی کرد و به کار گرفت تا شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها