کد خبر: 501997
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۹:۴۷:۴۳
| |

استرالیا مانع از ورود واکسن چینی کرونا به پاپوآ گینه نو شد

گزارش ها حاکی است، استرالیا مانع از ورود واکسن چینی کرونا به پاپوآ گینه نو شده است؛ موضوعی که با واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین مواجه شد.

استرالیا مانع از ورود واکسن چینی کرونا به پاپوآ گینه نو شد
کد خبر: 501997
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۹:۴۷:۴۳

اعتمادآنلاین| «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در این مورد گفت: سیاسی کردن و قلدری و تهدید برخی مقامات استرالیایی در مساله واکسن، سهل انگاری در امر سلامت و جان مردم پاپوآ گینه نو می باشد که عملی دور از انسانیت و نیز مخالف مقابله با همه گیری کرونا در جهان است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش استرالیا چندین مشاور در مرکز جلوگیری و مهار بیماری پاپوآ گینه نو منصوب کرده است که آنها مانع از ورود محموله اهدایی واکسن چینی به این کشور کوچک جزیره ای شده اند.

وانگ با بیان اینکه این اقدام استرالیا یک عملکرد ریاکارانه و غیر مسوولانه است، گفت: چین بسیار به این مساله توجه کرده و با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین واکسن کرونا را به عنوان محصول عمومی جهانی تلقی کرده و برای ایجاد جامعه مشترک با سلامت بشری تلاش می کند و برای نجات جان بیشتر مردم در دیگر کشورهای در حال توسعه نیز کمک رسانی کرده است.

به گفته وی پکن در این راستا هیچ هدف سیاسی و نیز پیش شرط سیاسی نداشته است.

این مقام چینی به استرالیا توصیه کرد که به ایجاد اختلال و ممانعت از همکاری چین با کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام در زمینه واکسن پایان داده و برای یاری به همکاری جهانی مبارزه با کرونا اقدام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها