کد خبر: 502031
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۴:۲۸
| |

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

طبق قانون، نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملا آزاد است/ صورت‌های مالی ایرلاین‌های وابسته به نهاد خاص، محرمانه‌ است/ اختیار جریمه نقدی ایرلاین‌ها را نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با دو شرکت آسمان و قشم ایر به دلیل گران‌فروشی بلیت برخورد کرده‌ایم، گفت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر طبق قانون نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملا آزاد است و برای حل مشکل باید تکلیف‌مان با قانون را روشن کنیم.

طبق قانون، نرخ‌گذاری بلیت هواپیما کاملا آزاد است/ صورت‌های مالی ایرلاین‌های وابسته به نهاد خاص، محرمانه‌ است/ اختیار جریمه نقدی ایرلاین‌ها را نداریم
کد خبر: 502031
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۴:۲۸

اعتمادآنلاین| تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ادامه گران فروشی بلیت هواپیما علی‌رغم تذکرات و هشدارهای سازمان هواپیمایی و وزارت راه، گفت:‌ طبق ماده 161 قانون پنجم تبصره ب، دولت اعلام کرده که قیمت‌گذاری بلیت هواپیما کاملا آزاد است و سازمان هواپیمایی فقط نظارت دارد تا به مردم در این باره اجحاف نشود.

به گزارش ایلنا، وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمتی که از سوی ایرلاین‌ها اعمال شده را سازمان هواپیمایی و وزیر راه و شهرسازی قبول ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر با تذکراتی که به شرکت‌های هواپیمایی داده‌ایم قیمت‌ بلیت در مسیرهای مختلف کاهش پیدا کرده‌است. برخی از شرکت‌ها قیمت بلیت مسیر تهران- مشهد را تا یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش داده بودند اما با نظارت و پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری قیمت‌ها کاهش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: واقعیت این است که در بحث تعیین نرخ بلیت هواپیما با یک اشکال قانونی مواجه هستیم و باید تکلیف‌مان با بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم روشن شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که رییس کمیسیون عمران اعلام کرده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مختص برنامه پنجم بوده و در برنامه ششم اشاره‌ای به آن نشده بنابراین باید مجددا درباره آن تصمیم گرفت، گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در برنامه ششم تمدید نشده است اما برای اجرای آن از مجلس استعلام ‌کرده‌اند و مجلس هم اعلام کرد که این قانون همچنان ساری و جاری است.

وی با اشاره به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف که خودسرانه قیمت بلیت را افزایش داده‌اند، تاکید کرد: در جریان افزایش خودسرانه قیمت بلیت هواپیما با چند شرکت هواپیمایی از جمله آسمان و قشم‌ایر برخورد کردیم. اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تشدید برخورد با این شرکت‌های هواپیمایی به معنای لغو پرواز آنهاست که در واقع این اقدام، اجحاف در حق مردم و مسافران است چراکه اگر جلوی پرواز ایرلاین‌ها را بگیریم، عرضه و تقاضا از تعادل خارج می‌شود.

زنگنه درباره روش دیگر برخورد از جمله جرایم نقدی گفت: اختیار جریمه نقدی ایرلاین‌ها را نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره عدم ارایه صورت‌های مالی از سوی برخی از ایرلاین‌ها اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی اگر از ارایه صورت‌های مالی سر باز زنند به آنها خدماتی ارایه نمی‌کنیم اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی، وابسته به نهادهایی هستند که صورت‌ مالی آنها محرمانه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها