کد خبر: 502099
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۰:۱۹
| |

کوشنر، ترامپ را از عفو خودش پیش از ترک کاخ سفید منصرف کرد

براساس کتاب جدید نویسنده کتاب پرفروش و افشاگرانه «آتش و خشم»، رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که در کاخ سفید بود درباره عفو خودش صحبت کرد اما داماد و مشاورش وی را از این کار منصرف کرد.

کوشنر، ترامپ را از عفو خودش پیش از ترک کاخ سفید منصرف کرد
کد خبر: 502099
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۰:۱۹

اعتمادآنلاین| براساس گزیده‌ای از کتاب جدید مایکل وولف تحت عنوان «سقوط: روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: آنها می‌گویند من این توانایی را دارم. من از قدرت نامحدود عفو برخوردارم.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، وولف می‌نویسد: اما جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ که مشاور ارشد دولت او هم بود تاکید داشت که اقدام ترامپ برای اعطای عفو فدرال به خودش -تنها قدرت عفو یک رئیس جمهور- احتمالا به ایالت‌ها انگیزه می‌دهد تا بیش از پیش ترامپ را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

وولف با اشاره به کوچک‌ترین پسر ترامپ می‌نویسد: با توجه به این که بیرون از کاخ سفید افراد بسیاری منتظر بودند تا به ترامپ لطمه وارد کنند، ترامپ می‌بایست کل خانواده حتی "بارون" را عفو می‌کرد. اما کوشنر ترامپ را منصرف کرد. (با این حال، دیگر اعضای خانواده متذکر می‌شوند که کوشنر برای پدر خودش عفو گرفت.)

در این گزیده منتشر شده توسط روزنامه "تایمز آو لندن" آمده است: ترامپ با مسائل قانونی جدی مواجه است، از جمله مسائل مالی که ممکن است به خاطر آنها تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و برایش کیفرخواست صادر شود.

هفته گذشته، دفتر دادستان منطقه‌ای منهتن در تحقیقاتی که در حال حاضر در جریان است سازمان ترامپ و "الن ویسلبرگ"، مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ را به تخلفات مالی متهم کرد.

در جریان تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، ترامپ در توییتی نوشته بود: کاملا حق دارم که خودم را عفو کنم اما وقتی کار اشتباهی انجام نداده‌ام چرا باید چنین کاری بکنم؟

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داده که ترامپ چند روز قبل از ترک کاخ سفید، در این باره صحبت کرده بود.

در این گزیده از کتاب «سقوط: روزهای پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ» آمده است: ترامپ در ابتدای دوره ریاست جمهوری‌اش به خاطر این قدرت عفو بسیار هیجان‌زده بود اما کمی بعد از روند و جزئیات این اقدام خسته شد و درخواست کرد که تنها افراد ارشد و افرادی که سرشناس هستند برای عفو به او معرفی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها