کد خبر: 502129
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۲:۴۹:۰۷
| |

حسان دیاب، نخست وزیر یپشبرد امور:

لبنان به سوی یک فاجعه بزرگ غیرقابل کنترل پیش می‌رود

نخست وزیر یپشبرد امور در لبنان امروز (سه شنبه) در دیدار با سفیران و رؤسای نمایندگی های سیاسی خارجی اظهار داشت که کشورش به سوی یک فاجعه بزرگ غیر قابل کنترل پیش می‌رود.

لبنان به سوی یک فاجعه بزرگ غیرقابل کنترل پیش می‌رود
کد خبر: 502129
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۲:۴۹:۰۷

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیاب خطاب به سفیران کشورهای خارجی گفت: من جهان را جهت نجات لبنان فرامی خوانم و از کشورهای دوست و برادر می خواهم تا در کنار لبنان قرار گیرند و از آنها می خواهم تا بخاطر اقدامات عناصر فاسد ملت لبنان را مورد پیگرد و مجازات قرار ندهند.

به گزارش ایرنا، وی افزود : لبنان به سوی یک فاجعه بزرگ غیرقابل کنترل پیش می رود و ارتباط دادن کمک رسانی به لبنان با تشکیل دولت برای زندگی لبنانی ها و موجودیت لبنان موضوع خطرناکی به شمار می رود.

دیاب خاطرنشان کرد : لبنان هم اکنون در حال گذر از یک تونل بسیار تاریک است و رنج و محرومیتش تا مرز فاجعه پیش رفته است و کشور در حال سوق یافتن به سوی یک فاجعه غیرقابل کنترل و مهار پیش می رود.

وی اظهار داشت: لبنان در آستانه فاجعه و خطر قرار دارد که فقط منحصر به لبنانی ها نیست بلکه هیچ کس نمی تواند از شر آن در امان بماند و بازتاب این فاجعه در تمام منطقه انعکاس خواهد یافت.

نخست وزیر لبنان گفت: دولت طرح کاملی جهت انجام اصلاحات مالی و اقتصادی پی ریزی کرده و این طرح پس از به روز رسانی آماده اجرا است.

دیاب تاکید کرد: هم اکنون تشکیل دولت در لبنان در صدر دستورکار ما قرار دارد. لبنانی ها بسیار در انتظار تشکیل دولت باقی ماندند اما هم اکنون با بالا گرفتن رنج و محرومیت ملت صبر و حوصله شان در حال به سر رسیدن است و ملت لبنان به تنهایی دارد بهای گزاف آن را می پردازد و مهاجرت لبنانی ها به خارج از کشور نشانه مایوس شدن مردم از وضعیت موجود است. چرخیدن در یک دور باطل ظرف یازده ماه گذشته دیگر قابل قبول نیست.

وی افزود: در حالی که ما هم اکنون در اینجا گرد هم جمع شده ایم ، خودروها در صفوف طولانی در مقابل پمپ بنزین ها به صف ایستاده اند و هم اکنون برخی در داروخانه ها به دنبال یافتن یک قرص دارو و یا یک قوطی شیر خشک هستند و در خانه ها مردم لبنان بدون برق زندگی را بسر می برند.

نخست وزیر لبنان خطاب به سفرا گفت: من از شما می خواهم تا پیام رسان لبنان در کشورهای خود باشید و وضعیت تیره و تار موجود را شرح دهید و به ما کمک کنید تا پیام ما به دولت ها و نهادهای ذیربط در کشورهایتان برسد . لبنان را تا قبل از آنکه فرصت از دست نرفته نجات دهید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها