در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون ورزش کارگری

احمدی: رای قبلی پرونده ویلموتس تعدیل شده است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون ورزش کارگری گفت: سرمایه‌گذاری در ورزش کارگری کم هزینه‌ترین راه برای رونق تولید در کشور است و می‌توانیم از این مسیر به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

احمدی: رای قبلی پرونده ویلموتس تعدیل شده است
کد خبر: 502142
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۳:۱۲:۴۲

اعتمادآنلاین| عبدالحمید احمدی ضمن تشکر از تلاش های فدراسیون ورزش کارگری، گفت: کارگران به عنوان نیروهای مولد و فعال جامعه نقش اصلی را در عرصه تولید ایفا می‌کنند و هرچه از نیروی انسانی سالم در محیط‌های صنعتی برخوردار باشیم، می‌توانیم نسبت به رونق تولید امیدوارتر باشیم.

به گزارش ایسنا،وی افزود: نیروی انسانی سالم آثار مثبتی در سطح جامعه دارد و باید برای سلامت جسمی و روحی کارگران برنامه ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

احمدی گفت: در چند سال گذشته شاهد رونق ورزش در محیط‌های کارگری بودیم و تنها از طریق ورزش سلامت روانی و جسمی کارگران بیشتر می شود. باید از طریق ورزش انگیزه آن‌ها را برای کار بیشتر کنیم و با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در ورزش کارگری کم هزینه‌ترین راه برای رونق تولید در کشور است و می‌توانیم از این مسیر به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر یک تیم کاری قوی و کارآمد در حوزه ورزش کارگری حضور دارند که در راس آن وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که زحمات زیادی برای توجه به ورزش کارگران داشته‌ و شاهد گام‌های بلندی در سال های گذشته هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی بودیم. تعامل با سایر بخش‌ها و فدراسیون‌ها به تقویت این حوزه کمک می‌کند و لازم است با شهرداری‌ها تعامل ویژه‌ای انجام شود.

وی افزود: بحث حضور کارگران ورزشکار در مسابقات بین‌المللی است که با توجه به حمایت‌های وزارت کار و ورزش و جوانان رشد چشمگیری داشته‌ است.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: توجه فدراسیون به توسعه ورزش در بین بانوان کارگر بسیار ارزشمند است و باید این روند را با قدرت ادامه دهیم. در برنامه‌های اعلام شده هم برای بازنشستگان و هم برای خانواده‌های کارگران تسهیلات ورزشی خوبی در نظر گرفته شده است.

احمدی اظهار کرد: ریل گذاری خیلی خوبی برای توسعه ورزش همگانی انجام شده و امیدوارم این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند. البته لازم است ورزش کارگری به تعامل با رسانه‌ها توجه خاصی داشته باشد تا با انعکاس به موقع اخبار، مردم هم از فعالیت‌ها و افتخارات ورزش کارگری آگاه باشند.

وی گفت: کلنگ احداث ساختمان اداری فدراسیون در مجموعه آزادی به زمین زده شده و کار ساخت و ساز هم به زودی انجام می‌شود تا فدراسیون در کنار سایر فدراسیون‌ها از یک مجموعه اداری برخوردار باشد.

وی همچنین در خصوص وضعیت ترخیص قایق‌های قایقران المپین ایران از گمرک گفت: وزارت ورزش و جوانان مسئول پیگیری در این زمینه است تا بتوانیم زودتر تجهیزات قایقرانان را ترخیص کنیم تا بدون استرس و دغدغه در المپیک حاضر شوند.

احمدی درباره پرونده ویلموتس نیز گفت: جلساتی اخیرا در این زمینه در دادگاه بین‌المللی ورزش برگزار شده که رای قبلی را تعدیل کرده و شرایط برای پیگیری پرونده ویلموتس تسهیل شده است. وزارت ورزش به اندازه سهم خود پیگیر این پرونده است و امیدواریم تا اواسط مرداد این پرونده تعیین و تکلیف شود.

احمدی در پایان درباره برگزاری انتخابات ریاست سه فدراسیون دوومیدانی، تیراندازی و ژیمناستیک افزود: مجمع انتخاباتی این‌فدراسیون‌ها به خاطر پیش رو بودن المپیک به بعد از المپیک موکول شده که امیدواریم با همکاری فدراسیون‌ها برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها