کد خبر: 502215
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۴
| |

بهاروند، سفیر جدید ایران در لندن:

پیگیری منافع اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌هاست

محسن بهاورند سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لندن پیش از تسلیم استوارنامه خود به ملکه انگلیس، پیگیری منافع جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون روابط تهران-لندن ازجمله درحوزه های اقتصادی را از مهم ترین ماموریت های خود توصیف کرد.

پیگیری منافع اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌هاست
کد خبر: 502215
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۴:۵۸:۰۴

اعتمادآنلاین| بهاروند روز سه شنبه در لندن گفت: برنامه های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، برنامه های نظام جمهوری اسلامی و دستورالعمل های وزارت امور خارجه است.

به گزارش ایرنا وی افزود: تلاش برای گسترش همکاری های اقتصادی از دستورالعمل های کلی همه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است و باید در فضای منطقی و واقع گرایانه به آن نگاه شود.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران روابط تهران-لندن را روابطی چندگانه توصیف کرد و گفت: ما با انگلیس روابطی چندگانه داریم . بخشی از آن روابط دوجانبه است که سعی می کنیم این روابط را به شکل منطقی مدیریت و در فضایی واقع گرایانه مدیریت شود.

وی تاکید کرد ایران و انگلیس منابع و امکاناتی دارند که هر دو طرف می توانند بطور متقابل از آن بهره مند شوند.

به گفته بهاروند، بُعد دیگر روابط ایران و انگلیس، موضوع مربوط به ایرانیان مقیم انگلستان است که حتما یکی از اولویت های سفارت، رسیدگی شایسته به امور ایرانیان است.

وی با اشاره به روابط ایران و انگلیس در حوزه های چندجانبه نیز گفت: انگلیس عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و یکی از طرفهای برجام است و در سایر موضوعات بین المللی نیز انگلیس هم مثل ایران کشور فعالی است . سعی خواهیم کرد در مواردی که اختلاف نظر داریم ، آن را از طریق گفت و گو حل و فصل کنیم .

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لندن افزود: در خصوص برخی مسائل بین الملل اختلاف نظرهایی با انگلیس داریم که باید درباره آن گفت و گو شود و در فضای احترام متقابل و برابر و با حفظ مصالح سیاسی و حاکمیت کشور، سعی می کنیم برای آن راه حل مناسب بیابیم.

محسن بهاروند که پیش از این معاون حقوقی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بود، روز یکشنبه گذشته وارد لندن شد و امروز با تسلیم استوارنامه خود به ملکه انلگیس، رسما فعالیت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد کرد.

پیش از وی حمید بعیدی نژاد عهده دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها