اولین مهمان خارجی دولت رئیسی مشخص شد

وزیر خارجه ژاپن قصد دارد اواسط مردادماه برای دیدار با مقام‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

اولین مهمان خارجی دولت رئیسی مشخص شد
کد خبر: 502271
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۷:۱۹:۳۲

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه ژاپن قصد دارد اواسط مردادماه برای دیدار با مقام‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن اواسط ماه آگوست (اواسط مردادماه) برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.

ان اچ کی در گزارش خود در خصوص سفر این مقام ژاپنی نوشت که موتگی قصد دارد در این سفر از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران درخواست کند تا نقش سازنده‌ای را در تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و برقراری صلح در غرب آسیا ایفا کند.

آن طور که در این گزارش آمده است، وزیر خارجه ژاپن همچنین قصد دارد تمایل توکیو برای تقویت دوستی سنتی و قدیمی با جمهوری اسلامی ایران را نیز اعلام کند.

ان اچ کی همچنین در گزارش خود در ارتباط با محور گفت‌وگوهای وزیر خارجه ژاپن با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران توضیح داد که موتگی با مقام‌های ایران احتمالاً در خصوص مذاکرات وین در خصوص احیای برجام و بازگشت ایالات متحده به تعهدات برجامی نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها