محمد باقری بنابی، نماینده بناب در مجلس:

دادن بسته‌های معیشتی به مردم برخلاف منافع جمهوری اسلامی است / مخالف افزایش یارانه‌ها هستیم / باید برای مردم اشتغال ایجاد کرد

یک نماینده مجلس گفت: دادن بسته‌های معیشتی و یارانه به مردم در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و هر گونه اقدام در این خصوص برخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران است، اگر می‌خواهند برای مردم قدمی بردارند باید اشتغال ایجاد کنند.

دادن بسته‌های معیشتی به مردم برخلاف منافع جمهوری اسلامی است / مخالف افزایش یارانه‌ها هستیم / باید برای مردم اشتغال ایجاد کرد
کد خبر: 502298
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد باقری بنابی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که لایحه حذف چهار صفر در کمیسیون اقتصادی به کجا رسید، گفت: این یک لایجه پوپولویستی و عوام فریبی است. مشکلی برای حذف چهار صفر وجود ندارد زیرا عملا مردم این کار را کرده اند و اینها تخصصی نیست. حذف چهار صفر بر اقتصاد کشور اثر نخواهد داشت و برای حل مشکلات اقتصادی کشور این بحث ها راهگشا نیستند. هنوز در کمیسیون اقتصادی در رابطه با لایحه حذف چهار صفر به جمع بندی نرسیده ایم ولی پیگیری می کنیم.

به گزارش برنا، او در خصوص برنامه های کمیسیون اقتصادی برای دولت سیزدهم بیان‌ کرد: معیشت مردم همواره در همه دولت ها در اولویت قرار داشته است اما اینکه به بهانه معیشت مردم، تولید پول شود و نقدینگی در کشور بالا رود صددرصد این برخلاف منویات مقام معظم رهبری است، در بحث معیشت بحثی که وجود دارد این است که پول آن چگونه باید تامین شود؟ این باید در دولت مشخص شود و به صورت قاطع بگویند که چه برنامه ای دارند آیا بنای افزایش رقم یارانه ها را دارند یا می خواهند بسته های معیشتی را افزایش دهند، این یک بحث پیچیده و کارشناسی است.

او افزود: اگر ما بتوانیم در بحث معیشت برای مردم اشتغال ایجاد کنیم و حداقل حقوق را برای کارمندان و کارگران کشور داشته باشیم خود به خود مشکلات حل می شود. دولت ها باید توجه ویژه ای به بهزیستی و کمیته امداد داشته باشند البته نه با دادن صد هزار تومان یا دویست هزار تومان، باید یک کار اساسی برای این افراد انجام شود. همه مردم ایران دیگر وابسته به دولت شده اند، دادن بسته های معیشتی و یارانه به مردم در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و هر گونه اقدام در این خصوص برخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران است، اگر می‌خواهند برای مردم قدمی بردارند باید اشتغال ایجاد کنند و ارز و ثروت مردم و درآمد سالانه کشور را بالا ببرند تا این مشکلات حل شود ولی دادن صد هزار تومان دویست هزار تومان به مردم در شان جمهوری اسلامی نیست. پرداختن چنین مبالغی به مردم حتما برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

باقری بنابی در خصوص اینکه آیا در مجلس طرح افزایش یارانه ها مطرح است؟ گفت: خیر در مجلس چنین طرحی مطرح نیست این موضوع باید توسط دولت انجام گیرد چون بار مالی شدید خواهد داشت. ما مخالف افزایش یارانه ها هستیم اما می گوییم که باید واحدهای تولیدی غیرفعال را فعال کنند، برای مردم کار ایجاد کنند و کشور را به سمت آبادانی ببرند پول را به سمت عمرانی و آبادانی ببرند و ثروت مردم را زیاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها