کد خبر: 502351
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۶:۰۰
| |

مصطفی مزرعتی حسن آبادی، تهیه‌کننده انیمیشن:

می‌توانیم مثل دیزنی باشیم/ چالش محاسبه دستمزد به دلار

مصطفی مزرعتی حسن آبادی تهیه‌کننده انیمیشن «رویاشهر» که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، به ارایه توضیحاتی درباره این انیمیشن پرداخت.

می‌توانیم مثل دیزنی باشیم/ چالش محاسبه دستمزد به دلار
کد خبر: 502351
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مصطفی مزرعتی حسن آبادی، تهیه‌کننده انیمیشن «رویاشهر» که به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، درباره این پروژه توضیح داد: «رویاشهر» عنوان پروژه جدید مؤسسه آینده‌نگار است که بعد از تولید انیمیشن «بنیامین» در شورای طرح و برنامه مؤسسه مورد بررسی و بعد از بررسی چند ایده، فیلمنامه این کار مورد تأیید قرار گرفت. سپس برای آن درخواست پروانه ساخت دادیم که اخیراً پروانه آن هم صادر شد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: تیم تولید این کار همان گروه اصلی انیمیشن «بنیامین» هستند. با توجه به تجربه‌ای که در این حوزه داشتیم، نگاه‌مان این است که این بار حضور جدی‌تری در زمینه عرضه بین‌المللی داشته باشیم. فیلم «بنیامین» هم در کشورهای عربی و برخی شبکه‌های بین‌المللی هم عرضه و فروش داشت و صحبت‌هایی برای اکران جهانی آن هم داشته‌ایم اما دیدمان این است که این بار چند گام فراتر برویم و در بازارهایی غیر از کشورهای عربی و همسایه هم حضور داشته باشیم. از این منظر سعی کرده‌ایم افرادی را به تیم اضافه کنیم تا نقاط ضعف «بنیامین» را برطرف کنیم.

این انیمیشن‌ساز افزود: روی فیلمنامه «رویاشهر» بسیار کارکرده‌ایم و بیش از یک سال روی آن متمرکز بوده‌ایم. فکر می‌کنم از منظر فیلمنامه، اثری قابل دفاع خواهد بود و یک گام بلند نسبت به «بنیامین» برای‌مان محسوب خواهد شد. این کار هم با هدف مخاطب کودک و نوجوان ساخته خواهد شد و داستانی تاریخی هم دارد.

مزرعتی حسن آبادی درباره تأثیر محدودیت‌های کرونایی بر فرآیند تولید این انیمیشن هم توضیح داد: حتماً این محدودیت‌ها تأثیرگذار خواهد بود اما در فرآیند تولید انیمیشن به دلیل امکان دورکاری عوامل، این تأثیرگذاری کمتر است. دنبال این هستیم که با کاهش تهدید کرونا، به‌صورت حضوری کار را کلید بزنیم. تکنیک تولید این انیمیشن هم مانند «بنیامین» به‌صورت انیمیشن سه‌بعدی خواهد بود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: صفر تا صد این پروژه مانند انیمیشن «بنیامین» در کاشان و توسط هنرمندان بومی تولید خواهد شد. هنرمندان فعال در کاشان در این پروژه حضور دارند و امیدواریم در ادامه راه تبدیل به یکی از مراکز مهم انیمیشن چه در سطح کشور و چه در سطح جهانی شویم.

وی درباره درخشش تولیدات استانی در حوزه انیمیشن هم گفت: با توجه به استعدادهایی که در استان‌های مختلف وجود دارد و از سوی دیگر انیمیشن‌سازی محدودیت خاصی از نظر امکانات ندارد می‌توان با یک سیستم و اینترنت، کار را پیش برد، نابرابری‌ها موجود در دیگر مشاغل، در حوزه انیمیشن‌سازی خیلی کم‌رنگ‌تر است. یک هنرمند با تمرین و پشتکار، فقط با دسترسی به اینترنت می‌توان همان کاری که حتی در دیزنی انجام می‌شود را در یک روستا انجام دهد. پیشرفت انیمیشن ایران در این حوزه کاملاً مشهود است و حتی قابل قیاس با 10 سال پیش نیست. امید داریم نگاه مسئولان و متولیان این حوزه هم بیش از گذشته متوجه ظرفیت و استعدادهای استان‌ها و شهرستان‌ها شود.

مزرعتی حسن آبادی درباره تفاوت هزینه تولید انیمیشن از زمان ساخت «بنیامین» تا پروژه «رویاشهر» هم گفت: هزینه‌ها بسیار متفاوت شده است به‌خصوص که تورم در همین چند سال بسیار بالا بود. نکته دیگر هم این است که بعد از اپیدمی کرونا، ارتباط بچه‌های تولیدکننده انیمیشن با فعالان خارج از کشور خیلی بیشتر شد و اتفاق خیلی مبارکی در این حوزه رخ داد. این ارتباط برای تولیدکنندگان انیمیشن تهدیدی در پی داشت که دستمزد بچه‌هایی که با خارج از کشور در ارتباط هستند به دلار محاسبه می‌شود و این دریافتی با پرداخت ریالی ما متفاوت است. در این شرایط یکی از راهکارهای اکثر تیم‌ها تربیت نیروهای جدید است که می‌تواند خودش تبدیل به اتفاقی بزرگ در سال‌های بعد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها