پیام طبرسی، مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری:

400 نفر از هموطنان دو دز واکسن ایرانی-استرالیایی را دریافت کرده‌اند / فاز دوم مطالعات بالینی واکسن اسپایکوژن روی 16800 نفر انجام خواهد شد

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بدین ترتیب 400 نفر از هموطنان دو دز واکسن ایرانی- استرالیایی را دریافت کرده‌اند و امروز و روز گذشته خون‌گیری از این افراد انجام شده است که نتیجه مطالعات برای وزارت بهداشت ارایه خواهد شد.

400 نفر از هموطنان دو دز واکسن ایرانی-استرالیایی را دریافت کرده‌اند / فاز دوم مطالعات بالینی واکسن اسپایکوژن روی 16800 نفر انجام خواهد شد
کد خبر: 502359
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیام طبرسی، محقق طرح مطالعاتی واکسن ایرانی-​استرالیایی اسپایکوژن و عضو هیأت علمی واکسن ایران استرالیا برای شرکت وکسین استرالیا بوده است و آزمایشات حیوانی و فاز یک خود را در استرالیا گذرانده است و مورد تایید سازمان غذا و داروی استرالیا قرار گرفته است، شرکت وکسین استرالیا با یک شرکت خصوصی ایرانی قرارداد همکاری امضا کرده است تا فاز مطالعات بالینی دو و سه آن در ایران انجام شود.

به گزارش فارس، این شرکت خصوصی اطلاعات و مدارک مورد نظر را در اختیار وزارت بهداشت کشورمان قرار داده است و وقتی مورد تایید قرار گرفت اجازه انجام مطالعات بالینی فاز دوم صادر شد و بدین ترتیب 400 نفر از هموطنان دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند و امروز و روز گذشته خون‌گیری از این افراد انجام شده است که نتیجه مطالعات برای وزارت بهداشت ارایه خواهد شد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن دو دزه است افزود: درصورت تایید این مرحله توسط وزارت بهداشت مطالعات این واکسن وارد فاز سوم خواهد شد.

طبرسی با بیان اینکه نتایج مطالعات فاز دوم انسانی تا اواخر ماه جاری به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد اظهار کرد: فاز دوم مطالعات بالینی روی 16800 نفراز داوطلبان انجام خواهد شد که فراخوان آن نیز به صورت عمومی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این واکسن چه زمانی پس از تایید تست‌های بالینی به تولید انبوه خواهد رسید توضیح داد: ظرفیت تولید این واکسن به صورت 5 میلیون دز در ماه است که خوشبختانه زیرساخت تولید آن نیز آماده شده است و در صورت تایید به تولید انبوه خواهد رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها