کد خبر: 502363
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۱:۲۷
| |

تصمیم قطر برای ارسال ماهانه 70 تن مواد غذایی به ارتش لبنان

وزیر خارجه قطر از تصمیم کشورش برای ارسال ماهانه 70 تن مواد غذایی به لبنان در راستای کمک به ارتش این کشور خبر داد.

تصمیم قطر برای ارسال ماهانه 70 تن مواد غذایی به ارتش لبنان
کد خبر: 502363
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۱:۲۷

اعتمادآنلاین| «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز گذشته (سه شنبه) در سفر یک روزه‌اش به بیروت اعلام کرد که دوحه برای حمایت از ارتش لبنان، به مدت یک ساله هر ماه 70 تن مواد غذایی برای ارتش این کشور ارسال می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، عبدالرحمن آل ثانی اظهار داشت که مواضع قطر همواره حمایت از لبنان و ملت این کشور برای برون رفت از بحران کنونی است.

وی تأکید کرد: ما از طرف‌های لبنانی می‌خواهیم تا جهت تشکیل هر چه سریعتر دولت و برای مقابله با مشکلات، منافع ملی را در اولویت قرار دهند.

بحران سیاسی لبنان درخصوص تشکیل دولت آینده و انفجار هولناک بندر بیروت در سایه تحریم های آمریکا، وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی لبنان را به همراه داشته است.

"سعد حریری" رئیس جریان المستقبل که از وی به سیاستمدار نزدیک به عربستان یاد می شود، روز 22 اکتبر 2020 میلادی (اول آبان 99) درپی رایزنی "میشل عون" رئیس جمهور لبنان با جریان ‌های سیاسی پارلمان، مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد، اما وی تاکنون در سایه اختلاف با برخی نهادهای لبنانی به ویژه رییس جمهوری این کشور درباره ترکیب کابینه در انجام ماموریت خود ناکام مانده است.

به عقیده شماری از ناظران، دخالت های بازیگران خارجی از جمله آمریکا، عربستان و فرانسه در امور داخلی لبنان و روند تشکیل دولت از جمله عوامل حل نشدن بحران سیاسی لبنان است و این دخالت ها باعث کارشکنی در امر تشکیل دولت این کشور شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها