کد خبر: 502444
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۲۶:۴۶
| |

ناوشکن آمریکایی در حیات خلوت روسیه چه می‌کند؟

تارنمای شبکه سی بی اس در گزارشی از حضور نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به بهانه تمرین نظامی ناتو به نقل از فرمانده یک ناوشکن آمریکایی نوشت: آب‌های بین‌المللی به همگان تعلق دارد.

ناوشکن آمریکایی در حیات خلوت روسیه چه می‌کند؟
کد خبر: 502444
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۲۶:۴۶

اعتمادآنلاین| تارنمای سی بی اس دیروز نوشت: ناوشکن آمریکایی رأس (Ross) به تازگی بندر اوکراینی اودسا را ترک کرده و در دریای سیاه مشغول رهبری رزمایش «نسیم دریا 2021» است. فرمانده این شناور که با اژدر، موشک‌های هارپون و توماهاوک مسلح شده، آن را چاقوی سوئیسی کشتی‌های جنگی آمریکا می‌داند.

به گزارش ایرنا، به گفته جان دی جان، قدرتنمایی آمریکا در دریای سیاه این پیام را می‌رساند که آب‌ها و حریم هوایی بین‌المللی به همگان تعلق داشته و متعلق به تنها یک کشور نیست. تمرین‌های نظامی اخیر در چند مایلی آب‌های شبه‌جزیره کریمه انجام می‌شود. روسیه پیشتر اخطار کرده که ورود نیروهای خارجی به این محدوده را پاسخ خواهد داد.

با وجود مخالفت‌های مسکو، آمریکا مدعی است که به حفظ امنیت دریای سیاه متعهد بوده و این موضوع برای دوستان واشنگتن در منطقه از جمله کشورهایی که در نزدیکی روسیه قرار دارند، حیاتی است.

رزمایش ناتو 7 تیر با شرکت نیروهای نظامی 32 کشور در دریای سیاه آغاز شده و مسکو که هدف آن را بی‌ثبات کردن این منطقه دانسته اعلام کرده که واکنش مناسبی را نسبت به آن نشان خواهد داد.

رسانه‌های روسیه معتقدند که رزمایش مذکور برای حمایت ناتو از اوکراین در برابر روسیه برگزار می‌شود و امسال حداکثر کشورها در آن شرکت کرده‌اند.

در این رزمایش 5 هزار نیروی نظامی از 32 کشور، 40 فروند هواپیما و بالگرد و 18 گروه نظامی ویژه و غواصان شرکت دارند.

بر اساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش نیروهای 17 کشور عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شرکت دارند و در جریان آن اقدامات جنگی در دریا، خشکی و هوا ازجمله هلی برد نیروهای هوابرد و نیز پدافند هوایی تمرین می‌شود.

انگلیس در حالی رزم‌ناو دیفندر را برای شرکت در این رزمایش اعزام کرده که سوم تیر با عبور از آب‌های سواحل شبه‌جزیره کریمه باعث بروز جنجال سیاسی بین روسیه و انگلیس شد.

کشتی مرزبانی روسیه با تیراندازی با آتشبار و هواپیمای جنگی سوخوی نیروی هوافضای روسیه با پرتاب چهار بمب در مسیر حرکت این کشتی انگلیسی، آن را وادار به خروج از آب‌های کریمه کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها