کد خبر: 502480
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۲۶:۳۰
| |

حزب‌الله لبنان:

هر کاری بتوانیم برای نجات کشور می‌کنیم/ آمریکا مقصر اصلی بحران است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه حزبش هر کاری بتواند برای نجات کشور انجام می‌دهد، گفت که صرف نظر از مسؤولان داخلی، فساد و انتخاب‌های اشتباه آنها، آمریکا مسؤول اول شرایطی است که لبنان در آن قرار دارد.

هر کاری بتوانیم برای نجات کشور می‌کنیم/ آمریکا مقصر اصلی بحران است
کد خبر: 502480
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۲۶:۳۰

اعتمادآنلاین| هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: طبیعتا حزب‌الله مسؤولیت را بر عهده می‌گیرد و هر کاری که بتواند برای نجات کشور انجام می‌دهد، ما صراحتا به مردم می‌گوییم که لبنان وضعیت خطرناکی دارد نه به این دلیل که ورشکسته است بلکه به این خاطر که می‌خواهد لباس ورشکستگی به تن کند در حالی که امکانات و منابع زیادی وجود دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، صفی الدین اظهار کرد: ما درباره نوآوری و پیشرفت صحبت می‌کنیم اما در کشوری که نابود کننده ابداع است هرچند که مبتکرانی در آن هستند اما مهمترین ابداع‌های لبنانی‌ها در زمینه فساد، خرابی و مزدوری برای خارج است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: متاسفانه کشوری که همراه با شرکایمان در آن زندگی می‌کنیم با یک بحران بزرگ مواجه است و صراحتا می‌گویم زمان کافی برای حل تمامی بحران‌هایی که در طول سال‌ها روی هم انباشته شده‌ و گاهی بحران بدتری را ایجاد می‌کنند، وجود ندارد و نه فقط کرونا جهش دارد بلکه فساد نیز در لبنان جهش یافته و ما امروز با بحران فساد جهش یافته سال 2021 مواجه هستیم.

همچنین او تاکید کرد: با وجود تمامی اینها، راه‌حل‌هایی وجود دارد و شرط اول آنها این است که لبنانی‌ها با هم متحد شوند و ایمان داشته باشند که می‌توانند مشکل را حل کنند.

صفی الدین افزود: ما از مسؤولیت‌هایمان استعفا ندادیم اما فرصت‌هایی برای حل مساله دادیم، ما هنوز برای نجات لبنان پیش از فاجعه بزرگ زمان داریم.

این مقام حزب‌الله لبنان ادامه داد: حزب‌الله ایمان دارد که آمریکا مسؤول اول شرایطی است که ما در آن قرار داریم، البته از مسؤولان داخلی، فساد و انتخاب‌های اشتباه آنها غافل نشویم اما بیشتر کسانی که این سیاست‌ها را در پیش گرفتند، از دار و دسته آمریکا بودند.

او در پایان تاکید کرد که مردم لبنان باید بدانند چه کسی مسؤول بحران‌شان است و آمریکا را مسؤول نتایج و پیامدهای آن بدانند، آمریکا نیز باید مسؤولیت خود را در ویرانی کشورها و ملت‌ها بپذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها