قتل‌عام وایکینگ‌ها یا اشغال انگلستان

انگلیس برای رسیدن به اولین فینال تاریخش در یورو، امشب باید دانمارک را ببرد تیمی که مثل قهرمانی 1992، امسال هم نمایش غافلگیر کننده‌ای داشته است.

قتل‌عام وایکینگ‌ها یا اشغال انگلستان
کد خبر: 502511
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| انگلیسی‌ها که به‌نوعی میزبان یورو محسوب می‌شوند، امشب با دانمارک بازی دارند. جدال آنها می‌تواند جنبه انتقامی حمله وایکینگ‌ها به سرزمین انگلستان را داشته باشد. دانمارکی‌ها با همدستی بقیه اسکاندیناوی‌ها به انگلستان حمله کردند و در مناطقی از این سرزمین سکنی گزیدند اما حدود یک‌هزار و بیست سال پیش پادشاه وقت انگلیس پس از 200سال انتقام سختی از آنها گرفت و دانمارکی‌های ساکن این کشور را قتل‌عام کرد. حالا تیم ملی فوتبال دانمارک مثل روزگاران گذشته برای زندگی بهتر به سرزمین انگلستان حمله کرده؛ یا برنده می‌شود و همانجا تا فینال می‌ماند یا توسط انگلیسی‌ها قتل‌عام می‌شود! فوتبال را انگلیسی‌ها ابداع کردند اما این دانمارک است که سابقه قهرمانی در یورو را دارد. انگلیس تنها تیم بین تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی است که سابقه قهرمان جام ملت‌ها را ندارد. ماکلی از هلند قضاوت این مسابقه را در ساعت 23:30در ورزشگاه ومبلی برعهده دارد.

به گزارش همشهری، 2 تیم در لیگ ملت‌های اروپا هم با هم هم‌گروه بودند که دیدار رفت بدون گل تمام شد و بازی برگشت را دانمارک یک بر صفر برد. حالا حدود یک‌سال پس از برد دانمارکی‌ها در ومبلی (اولین بعد از سال1983)، همین ورزشگاه شاهد رویارویی این دو تیم با همان مربی‌ها خواهد بود.

در 21بازی رودررو، انگلیسی‌ها 12بار برده‌اند و سهم دانمارک از پیروزی 4تا بوده و 5بازی هم با تساوی پایان یافته است. 2‌برد 5گله هم در تاریخ این رویارویی‌ها برای انگلیس دیده می‌شود. تعداد گل‌های دانمارک 20تا و انگلیس 36تا در این تقابل‌ها بوده. در یورو هم 2‌بار انگلیس برنده شده و یک‌بار دانمارک و 2‌بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

هری‌کین با 2 گلی که به آلمان زد رکورد گل‌هایش در یورو و جام جهانی را برابر با رکورد آلن شیرر به عدد9رساند. حالا او یک گل از بهترین گلزن تاریخ انگلیس در این دو تورنمنت مهم یعنی گری لینه‌کر کم دارد.

تیم ملی انگلیس از لحاظ خلق موقعیت گل بین 24تیم حاضر در این رقابت‌ها در رده نوزدهم است و تنها 37بار صاحب موقعیت گل شده. سیستم انگلیس در ظاهر 3-3-4به‌نظر می‌رسد اما آنها 1-3-2-4بازی می‌کنند، با حضور 2‌هافبک دفاعی همسان -رایس و فیلیپس- و ماونت پشت‌سر هری کین جا می‌گیرد.

انگلیس پس از اسپانیا در یورو2012که قهرمان هم شد، دومین تیم ادوار یورو و جام ملت‌ها محسوب می‌شود که موفق شده در 5بازی نخست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

جردن پیکفورد، دروازه‌بان اورتونی انگلیس اگر در بازی امشب گل نخورد و 2‌دقیقه از فینال هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد، از رکورد ادوین فان‌درسار، دروازه‌بان هلند که رکورد 541دقیقه کلین‌شیت در 2‌جام ملت‌های 1996و 2000را ثبت کرده بود عبور می‌کند. پیکفورد با 450دقیقه گل نخوردن پس از فان‌درسار، کاسیاس (509دقیقه یورو2012)، دینو زوف (494دقیقه جام ملت‌های 1968و 1980) و مانوئل نویر (یورو 2012و 2016) در رده چهارم قرار دارد و درصورت گل نخوردن در نیمه اول از رتبه دینو زوف ایتالیایی جلو می‌زند و با گل نخوردن تا دقیقه60 از کاسیاس اسپانیایی هم عبور می‌کند.

این اولین‌باری بود که انگلیس بدون کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی در مرحله یک‌چهارم پایانی بازی می‌کرد. هر 3‌دفعه قبلی کار به ضربات پنالتی کشیده شده بود که سه‌شیرها 2 بار به ایتالیا و آلمان باختند و یک‌بار اسپانیا را بردند و در سال1996به نیمه‌نهایی این جام رسیدند.

چلسی پس از فصل موفق با توماس توخل و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، حالا یک رکورد دیگر هم ثبت کرده؛ این تیم در هر 4 تیم حاضر در نیمه‌نهایی بازیکن دارد؛ آسپلیکوئتا (اسپانیا)، ماونت و چیلول و جیمز (انگلیس)، کریستنسن (دانمارک) و امرسون پالمیری و جورجینیو (2 بازیکن برزیلی‌تبار ایتالیا).

در اردوی انگلیس فقط دین هندرسون مصدوم است. مصدومانی مثل مگوایر، تریپیه، رایس و کوین فیلیپس که برای مدتی در این تورنمنت مشکل داشتند بدون هیچ مشکلی به این بازی می‌رسند.

در تیم دانمارک هم غیراز اریکسن که به‌دلیل مشکل قلبی کل بازی‌ها و شاید ادامه فوتبال را از دست داده، غایب دیگری به چشم نمی‌خورد. کریستنسن که در اواخر بازی با چک به‌دلیل ناراحتی جزئی تعویض شده بود، گزارشی از او نرسیده که ممکن است این بازی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست بدهد. یوسف پولسن و دنیل واس هم سر بازی با چک از بند مصدومیت رهایی یافتند. هیولماند، سرمربی دانمارک احتمالا ترکیب را عین بازی با چک می‌چیند.

ساوث‌گیت ممکن است تغییراتی در ترکیب داشته باشد. ساکا در بازی با آلمان و سانچو در بازی با اوکراین و فودن در بازی‌های گروهی در وینگر راست هیچ‌کدام جواب ندادند. به‌نظر می‌رسد ساوث‌گیت برای مهار ماهله در سمت چپ تیم دانمارک از وجود ساکا در پست وینگر راست استفاده کند تا از قابلیت‌های تدافعی‌تر این بازیکن آرسنال استفاده شود. ساکا در آرسنال سابقه بازی در پست‌های دفاعی ازجمله وینگ‌بک و مدافع چپ را هم داشته است.

انگلیس 7تا از 8بازی آخر در رقابت‌های اروپایی را با برد پشت‌سر گذاشته. آنها هر 3‌بازی آخر خود را هم در نیمه اول هم در کل مسابقه با پیروزی تمام کرده‌اند. انگلیس در این مسابقات (با احتساب مسابقات انتخابی) 8‌مسابقه است که گلی دریافت نکرده.

ترکیب احتمالی انگلیس (1-2-2-4) : جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، مگوایر، لوک شو، دکلان رایس، کلوین فیلیپس، ماونت، ساکا (سانچو)، رحیم استرلینگ و هری کین.

ترکیب احتمالی دانمارک (1-2-4-3) : کسپر اشمایکل، کریستنسن، کیائر، وسترگارد، ینس لارسن، توماس دلینی، هویبیرگ، یواکیم ماهله، مارتین بریث‌ویت، دامسگارد و کسپر دولبرگ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها