کد خبر: 502532
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۵:۰۳:۱۵
| |

دپوی 1.2 میلیون تنی روغن و دانه‌های روغنی در گمرک/ افزایش قیمت در بازار

در حال حاضر در مجموع بیش از 1.2 میلیون تن روغن خام و دانه های روغنی در گمرک و بنادر دپو شده است.

دپوی 1.2 میلیون تنی روغن و دانه‌های روغنی در گمرک/ افزایش قیمت در بازار
کد خبر: 502532
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۵:۰۳:۱۵

اعتمادآنلاین| بررسی وضعیت انباشت روغن و مواد اولیه تولید روغن در گمرک و بنادر از این حکایت دارد در حال حاضر 375 هزار تن روغن خام و بیش از 473.7 تن دانه های روغنی در گمرک و بنادر دپو شده است.

به گزارش ایسنا، در کنار آن‌حجم قابل توجهی از روغن و دانه های روغنی نیز توسط شناورها به بنادر رسیده که یا در حال تخلیه است یا اینکه در کنار اسکله منتظر مانده اند که در مجموع به حدود 385 هزار تن می رسد.

بر این اساس، در حال حاضر مجموع روغن و دانه های روغنی موجود در بنادر و موجود در شناورها به بیش از 1.2 میلیون تن می رسد و این در حالی است که جریان تامین ارز برای ورود روغن و ترخیص از گمرک همواره مطرح بوده است.

از سوی دیگر بررسی بازار روغن از سال گذشته با افزایش قیمت و البته کمبود در مقاطعی مواجه بود و صف های طولانی جهت تامین روغن به ویژه روغن جامد تشکیل می شد.

روغن مایع تا 2 برابر گران شد

در همین رابطه بررسی روند قیمتی روغن در گزارشی که اخیرا مرکز آمار در مورد وضعیت قیمت کالاهای خوارکی در خرداد متتشر کرد نشان می دهد که قیمت این کالا بین 89 تا بیش از 141 درصد نسبت به پارسال گران شده است؛ به طوری که هر بطری 900 گرمی روغن مایع در خرداد سال گذشته حدود 8800 تومان قیمت داشته اما در اردیبهشت امسال تا دو برابر گران شده و به طور متوسط 16هزار و 300 تومان قیمت خورده است.

قیمت روغن مایع در خرداد سال جاری به طور متوسط 16600 ثبت شده ولی لیاین کالا تا بیش از 22 هزار و 500 تومان فروش رفته است.

براین اساس قیمت روغن مایع نسبت به اردیبهشت امسال دو درصد و خردادسال گذشته 89 درصد افزایش دارد.


قیمت روغن جامد از کیلویی 30 هزار تومان هم گذشت


در رابطه با روغن نباتی جامد نیز افزایش 141.2 درصدی قیمت نسبت به خرداد پارسال داشته است؛ به گونه ای که قیمت هر کیلو در خرداد سال گذشته 9300 تومان بوده که به 22 هزار و 300 تومان در خرداد ماه امسال افزایش داشته است.

روغن جامد برای هر کیلو در خرداد سال جاری به طور متوسط 22 هزار و 400 تومان بوده اما تا 30 هزار تومان هم قیمت خورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها