کد خبر: 502588
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۰۷:۳۹:۰۰
| |

آمریکا:

انتظار داریم هفتمین دور مذاکرات وین با ایران برگزار شود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد هفتمین دور مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای ایران برگزار شود.

انتظار داریم هفتمین دور مذاکرات وین با ایران برگزار شود
کد خبر: 502588
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۰۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه خبری الجزیره همچنین به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که واشنگتن از میزبانی ایران از هیات طالبان اطلاع دارد و نقش همسایه‌های افغانستان در آینده را درک می‌کند.

به گزارش ایرنا، اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی برای برگزاری هفتمین دور مذاکرات وین در راستای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای در حالیست که آلمان نیز نسبت به بازگشت به میز مذاکرات در وین اعلام آمادگی کرده است.

راینار بروئل سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که برلین آماده بازگشت به میز مذاکرات در وین است و انتظار دارد ایران بدون تاخیر این پیشنهاد را بپذیرد.

پیشتر نیز سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره زمان از سرگیری دور بعدی مذاکرات وین درخصوص احیای برجام تصریح کرد که روند گفت‌وگوها فراتر از مذاکرات رسمی وین جریان دارد و نشست کمیسیون مشترک هم در زمان مناسب منعقد خواهد شد.

پیتر استانو روز چهارشنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: همانطور که می‌دانید نماینده عالی (جوسپ بورل) نقش هماهنگی برجام را برعهده دارد و او با هماهنگی مشارکت کنندگان اقدام و تصمیم‌گیری می‌کند لذا هر زمان که اعضا درباره ازسرگیری مذاکرات توافق کردند، گفت‌وگوها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید این یک روند ادامه‌دار است و گفت‌وگوها و تعاملات دیپلماتیک فراتر از مذاکرات رسمی در وین جریان دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها