قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق:

حمله به سفارت آمریکا با کاتیوشا کار مقاومت نیست

قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در توییتر نوشت: تاکنون سفارت آمریکا در معادله واکنش های هیات هماهنگی گروه های مقاومت عراق نبوده است و اگر بخواهیم به آن حمله کنیم با سلاح دقیق این کار را می کنیم که به مناطق مسکونی همجوار آن نخورد نه با کاتیوشا.

حمله به سفارت آمریکا با کاتیوشا کار مقاومت نیست
کد خبر: 502615
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیانیه تویتری قیس الخزعلی آمده است: برای اینکه برخی طرف ها برگه ها را به هم نریزند؛ اعلام می کنیم که هیات هماهنگی گروه های مقاومت هنوز سفارت آمریکا (در عراق) را داخل معادله واکنش نکرده است با این ملاحظه که اگر سفارت آمریکا وارد این معادله شود، گروه های مقاومت از موشک های کاتیوشا که معروف به عدم دقت و اصابت به مناطق مسکونی همجوار است استفاده نمی کنند آنهم با وجود سلاح های دقیق که در ایام گذشته اثبات شد.

به گزارش ایرنا الخزعلی ادامه داد: خداوند همه مقاومان را زنده بدارد. انتقام خون شهدا امانتی بر گردن ما است که از آن کوتاه نمی آییم مگر با خروج همه اشغالگران.

بامداد امروز منطقه سبز بغداد مورد حمله سه موشک کاتیوشا از سوی گروهی ناشناس واقع شد.

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق صبح پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: منطقه سبز بغداد (محل استقرار سفارت آمریکا) با سه فروند موشک کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته است.

گزارش این هسته امنیتی عراق حاکی است که این حمله ساعت 02:00 بامداد به وقت محلی روی داد.

بیانیه هسته امنیتی تصریح می کند: موشک اول نزدیک مقر دستگاه امنیت ملی عراق سقوط کرد؛ دومی در میدان گردهمایی ها و سومی در منطقه مسکونی الشیخ عمر که به یکی از خودروهای شهروندان آسیب زد.

این چندمین بار در هفت روز اخیر است که اقدام به حمله علیه مراکز آمریکایی می شود؛ از پایگاه عین الاسد (که دو بار در 4 روز اخیر هدف قرار گرفت) تا سفارت آمریکا در بغداد (دو بار طی سه شب اخیر) و پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل (حمله سه شنبه شب) و نیز انفجار چندین بمب در مسیر کاروان های ائتلاف آمریکایی.

در جدید ترین حادثه پیش از حمله بامداد امروز به منطقه سبز بغداد، برای دومین بار ظرف 72 ساعت روز چهارشنبه حمله به پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق گزارش شد.

براساس خبرهای اولیه، این حمله با 14 فروند موشک انجام شد و سه تن از نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز زخمی شدند.

ائتلاف می گوید زخم ها سطحی است.

این دومین بار در 72 ساعت گذشته بعد از حمله دوشنبه بود که عین الاسد مورد هجوم موشکی قرار گرفت و سه شنبه شب نیز در عملیات جداگانه سه پهپاد ناشناس پایگاه آمریکایی ها در شرق عراق هدف قرار گرفت.

طی سال جاری میلادی دهها حمله به مواضع آمریکا با روش های مختلف اعم از مین های کنار جاده ای بر سر راه کاروان های نظامی آمریکایی یا حمله موشکی و پهپادی به محل های استقرار اشغالگران آمریکایی در عراق انجام شده است.

بیانیه خزعلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها