کد خبر: 502640
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

موج پنجم کرونا در ایران؛ از روند کند واکسیناسیون تا افزایش سفر ایرانی‌ها به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

موج پنجم کرونا در ایران شروع شده، روند واکسیناسیون کند‌تر شده و حالا هشدارها درباره شدت گرفتن این موج که از سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای جنوبی آغاز شده حالت جدی‌تری به خود گرفته است.

حجم ویدیو: 17.16M | مدت زمان ویدیو: 00:05:10 دانلود ویدیو
کد خبر: 502640
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد آلادین- موج پنجم کرونا در ایران شروع شده، روند واکسیناسیون کند‌تر شده و حالا هشدارها درباره شدت گرفتن این موج که از سیستان و بلوچستان و برخی شهرهای جنوبی آغاز شده حالت جدی‌تری به خود گرفته است.

همزمان با این خبرها اعلام شد امکان دریافت واکسن رایگان کووید-19 در کشور ارمنستان، باعث رونق گرفتن سفرهای زمینی و هوایی به این کشور شده و مسافران بلیت پروازها و اتوبوس‌های ایروان را تا چند هفته آینده خریداری کرده‌اند.

ارمنستان اعلام کرده واکسیناسیون رایگان کرونا در این کشور حتی برای گردشگران هم امکان‌پذیر است و روند کند و طولانی واکسیناسیون در ایران باعث شده برخی ایرانی‌ها کشور ارمنستان را برای دریافت واکسن کرونا انتخاب کنند.

اما این پایان ماجرا نیست. همین خبر کافی بود تا در روزهای گذشته هزینه سفر هوایی به ارمنستان از حدود 7 میلیون تومان برای چند روز به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در واکنش به خبر تزریق رایگان واکسن کرونا در ارمنستان کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته «دلیل ارائه واکسن به توریست‌های ارمنستان این بوده که در برخی از کشور‌های همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.»

بنابر ادعای جهانپور ارمنستان واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته است و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.

در همین حال رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری ایران گفت: «پس از اینکه ارمنستان اعلام کرد به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند تقاضای اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافته است.»

در این میان توصیه مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، هم در نوع خود جالب بود. او با تشریح روند واکسیناسیون در ارمنستان از ایرانی‌ها خواسته به این کشور سفر نکنند و گفته: «مردم کمی تحمل کنند، ان‌شاءالله واکسن وارد می‌شود و واکسن تولید داخل نیز به بازار عرضه خواهد شد‌.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها