با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری:

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد

بهره‌برداری از پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ارزش سرمایه گذاری 400 هزار میلیارد ریالی حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد
کد خبر: 502668
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۰:۱۵:۴۳

اعتمادآنلاین| در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

به گزارش ایرنا، برای اجرایی شدن این طرح‌ها 400 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و 150 نفر را فراهم خواهد کرد.

در شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مشتمل بر 6 واحد عملیاتی با عناوین حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کوره بلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال افتتاح شد. عملیات اجرایی این مجتمع در شهرستان زرند از توابع استان کرمان، در زمینی به مساحت 376 هکتار از دیماه سال 1391 آغاز شد که اکنون به مرحله تولید رسیده است. با افتتاح مجتمع فولادسازی زرند زمینه اشتغال پایدار 2 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان در 20 کیلومتری شمال شهر بابک از توابع استان کرمان و در زمینی به مساحت 220 هکتار دومین مجمتمعی است که امروز با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی ساخت این مجتمع از مردادماه سال 1390 در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که با افتتاح آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوست‌دار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان، 50 هزار تن ظرفیت تولید کاتد مس (معادل با 15 درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده و برای 400 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

از آنجا که حجم عملیات معدن‌کاری در مجموعه میدکو افزون بر 150 میلیون تن در سال برآورد می‌شود شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال 1389 به منظور انجام عملیات معدن‌کاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد.

طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی کارآوران و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) از دیگر طرح‌هایی هستند که در هفتاد و نهمین پویش ملی تدبیر وامید برای جهش تولید به بهره‌برادری رسید. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این مجتمع‌ها زمینه اشتغال پایدار 300 نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها