ایجاد سابقه بیمه ای در دوران دانشجویی / بیمه بیش از 10 هزار دانشجو

معاون توسعه بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام جزئیات بیمه دانشجویی، گفت: دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل بیمه پردازی داشته باشند.

ایجاد سابقه بیمه ای در دوران دانشجویی / بیمه بیش از 10 هزار دانشجو
کد خبر: 502673
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید حسن زاده، معاون توسعه بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در خصوص شرایط بیمه شدن دانشجویان، گفت: بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، حداقل و حداکثر سن پذیرش درخواست به ترتیب 18 و 50 سال است و برای افرادی که بالاتر از 50 سال سن داشته باشند، دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی نزد این سازمان الزامی است. ضمناً ارائه کارت دانشجویی معتبر در هنگام ثبت تقاضا ضروری است.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان برای بیمه شدن به کجا مراجعه و درخواست بدهند، گفت: دانشجویان می‌بایست از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و ورود به منوی بیمه شدگان / بیمه شدگان خاص / انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد، نسبت به انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان اقدام کنند.

معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که بیمه دانشجویان از چه سالی آغاز شده است، افزود: از دی 1397 آغاز شده است و تا اردیبهشت امسال 10553 نفر با انعقاد قرارداد در ردیف بیمه پردازان قرار گرفته‌اند که از این تعداد 9537 نفر مرد و 1016 نفر زن هستند.

وی در خصوص اینکه بیمه دانشجویان در کدام نوع از بیمه‌ها قرار می‌گیرد و پرداخت حق بیمه آنها چگونه است، اظهار کرد: بیمه این افراد همانند بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد می‌باشد. پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا پایان دو ماه بعد قابل پرداخت می‌باشد. از فروردین تا حداکثر خرداد ماه سال بعد امکان پرداخت حق بیمه میسر است.

حسن زاده به مزایای این نوع بیمه اشاره کرد و گفت: مزایای این نوع بیمه حسب مورد و با توجه به شرایط متقاضی و نرخ‌های پرداخت حق بیمه انتخابی شامل بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی و خدمات درمانی است.

وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان کدام استان‌ها بیشترین استقبال از این نوع بیمه داشته‌اند افزود: به ترتیب استان‌های اصفهان (1743 نفر)، غرب تهران بزرگ (1601 نفر)، آذربایجان شرقی (743 نفر)، شرق تهران بزرگ (665 نفر) و مازندران (627 نفر) بیشترین استقبال را داشته‌اند.

حسن زاده همچنین در خصوص اینکه پس از اتمام دانشجویی، تکلیف سوابق بیمه‌ای آنها چه می‌شود، تاکید کرد: در صورت تمایل و عدم انقطاع در پرداخت حق بیمه دانشجویان می‌توانند پس از فراغت از تحصیل نسبت به ادامه بیمه خویش بر اساس قرارداد منعقده قبلی اقدام کنند.

معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که در صورتی که دانشجو خود بیمه شده تبعی باشد، ین نوع بیمه‌ها با یکدیگر منافات دارد یا خیر و آیا همزمان می‌تواند هر دو نوع بیمه را داشته باشد؟ گفت: در صورتی که دانشجو به عنوان فرد تبعی و به سبب تحت تکفل بودن پدر یا مادر خود از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کند می‌تواند به طور همزمان با انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی حسب مورد از تعهدات بلند مدت مربوطه شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت بهره مند شود.

حسن زاده در خصوص برنامه برای معرفی این نوع بیمه نیز افزود: تبلیغ در دانشگاه‌ها برای جذب متقاضی جدید توسط شعب، انجام فعالیت بازاریابی توسط دفاتر کارگزاری‌های رسمی سازمان و چاپ بنر، تراکت و…، از جمله این برنامه‌ها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها