اسکای نیوز:

دو آمریکایی در حمله به عین الاسد مجروح شدند

یک مقام پنتاگون در گفت‌و‌گو با شبکه «اسکای نیوز» ادعا کرد که در حمله راکتی امروز به پایگاه آمریکا در غرب عراق، دو آمریکایی مجروح شده‌اند.

دو آمریکایی در حمله به عین الاسد مجروح شدند
کد خبر: 502676
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۰:۳۷:۱۷

اعتمادآنلاین| پس از حمله راکتی گسترده به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در غرب عراق، یک مقام پنتاگون، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» درباره تلفات این حمله جزئیاتی ارائه کرد.

به گزارش فارس، مقام یادشده که اشاره‌ای به نام او نشده، مدعی شد: «در میان مجروحان حمله امروز به پایگاه عین الاسد دو تن آمریکایی بودند».

منابع عراقی، بعدازظهر امروز، از شلیک ده‌ها راکت به سمت پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر دادند. پس از انتشار گزارش حمله، گروهی به نام «ثأر المهندس» رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد را با 30 راکت گراد هدف قرار داده است.

با این حال، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی شد که این پایگاه با چهارده راکت هدف قرار گرفته است.

مارتو همچنین در پیامی اعلام کرد که سه نظامی در این حمله مجروح شده‌اند و تنها پس از گذشت چند دقیقه و با اصلاح پیام پیشین خود گفت که این حمله به جراحت دو تن منجر شده است.

پس از تأیید این حمله از سوی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، منابع خبری گزارش دادند که بالگردهای آمریکا به صورت گسترده بر فراز عین الاسد به پرواز درآمده‌اند.

از سوی دیگر، منابع عراقی بامداد امروز نیز گزارش داده بودند که محل استقرار نیروهای آمریکا در اربیل (شمال عراق)‌ با 20 راکت و سه پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

همزمان با انتشار گزارش حمله محل استقرار نظامیان آمریکا در عین الاسد، منابع سوری نیز خبر دادند که بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها