برنامه 10 میلیارد دلاری موسس بلک واتر برای تولید سلاح و ایجاد ارتش خصوصی در اوکراین

مجله تایم گزارش داد ، اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بلک واتر ، قصد استخدام سربازان نبرد اوکراین و خرید کارخانه هایی را داشت که قطعات هواپیمایی نظامی را در سال 2020 تولید می کردند.

برنامه 10 میلیارد دلاری موسس بلک واتر برای تولید سلاح و ایجاد ارتش خصوصی در اوکراین
کد خبر: 502692
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۲۰:۰۷

اعتمادآنلاین| گفته می شود که برنامه های بلند پروازانه پرینس برای کشور اروپای شرقی بیشتر به این دلیل محقق نشد که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، برای دومین بار در کاخ سفید پیروز نشد ، زیرا به نظر می رسید وی نزدیکی زیادی با این فرمانده کل قوا داشته است.

به گزارش ایسنا، گزارش مجله تایم براساس مصاحبه با همکاران نزدیک و اسناد محرمانه تنظیم شده است. پرینس که نام شرکت مقاطعه کاری خود را به آکادمی تغییر داده در نظر داشت یک کنسرسیوم دفاع هوایی مستقل در اوکراین ایجاد کند که می توانست 10 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. وی امیدوار بود که این کارخانه ها موتورهای جت و هلی کوپتر تولید کنند. او همچنین تصور می کرد کنسرسیوم با چهره های برتر صنعت مانند بوئینگ و ایرباس رقابت کند.

در همان زمان ، مقامات اوکراین به این واقعیت مشکوک بودند که پرینس در معاملات خود به سیاستمدارانی نظیر آندری درکاچ و آندره آرتمنکو متکی بود ، که تحقیقات جنایی علیه آنها در ایالات متحده در حال انجام بود و مظنون به ارتباط با پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بودند.

در این گزارش آمده است: گفتگوها با شرکای تجاری اوکراینی وی در سال 2014 ، اندکی پس از اتحاد مجدد کریمه آغاز شده است. بر اساس این گزارش ، آنها فکر کردند که می توانند از فناوری هوانوردی در مذاکرات با روسیه استفاده کنند.

در فوریه سال 2020 ، گزارش شد که پرینس با همکاران اوکراینی خود در مکانی غیر معمول - کلوپ شبانه Vodka Grill (که دیگر وجود ندارد) در کنار یک رستوران کی اف سی، ملاقات کرد. ایگور نوویکوف - دستیار سابق رئیس جمهور اوکراین ، ظاهراً چیز زیادی از میلیاردر آمریکایی به غیر از اینکه شرکت خصوصی نظامی او درگیر جنایات جنگی در عراق است، نمیدانست . او با تعجب می پرسید"این شخص از ما چه می خواهد؟"

تایم می نویسد: "به زودی مشخص شد که پرینس چیزهای زیادی از اوکراین می خواهد."

همچنین ذکر شده است که خانواده پرینس مورد حمایت دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق قرار گرفتند ، زیرا خواهر پرینس ، بتسی دوووس ، به عنوان وزیر آموزش منصوب شد و بنیانگذار بلک واتر خود خواستار قراردادهای سودآور ، از جمله لابی برای خصوصی سازی جنگ در افغانستان شد. پرینس می گفت که ایده او بر اساس مدل شرکت هند شرقی انگلیس است ، اشاره به روزهای استعمار انگلیس.

در همان زمان ادعا می شود که غول امنیتی خصوصی به نمایندگی از دولت آمریکا اقدام کرده است و در رسانه های جریان اصلی از او به عنوان "اهدا کننده ترامپ" یاد می شود.

نوویکوف اظهار داشت: اگر ترامپ چهار سال می ماند ، اریک احتمالاً قرارداد را می بست. هر دو پرینس و دولت ترامپ اتهامات مبنی بر اینکه غول امنیتی خصوصی در واقع برای کاخ سفید کار می کرد را رد کردند.

در ژانویه 2020 ، بلومبرگ از تلاش های پرینس برای سرمایه گذاری در طلا و دیدار مخفیانه وی با معاون رئیس جمهور ونزوئلا گزارش داد- اقدامی که به طور بالقوه نقض قوانین ایالات متحده برای ملاقات با یک مقام تحریم شده بود.

در فوریه سال جاری ، نیویورک تایمز با استناد به یک گزارش محرمانه سازمان ملل گزار ش داد که پرینس با ارسال سلاح به خلیفه حفتر، رئیس ارتش ملی لیبی هنگام تلاش هایش برای سرنگونی دولت فایض السراج، دولت تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی تحریم های سازمان ملل علیه لیبی را نقض کرده است. سخنگوی پرینس در ماه مارس به نیویورک تایمز گفت که پیمانکار "هیچ ارتباطی با هرگونه عملیات نظامی ادعایی در لیبی ندارد".

اقدامات مزدوران بلک واتر در عراق بحث بین المللی را در مورد نقش شرکتهای امنیتی خصوصی استخدام شده توسط دولت آمریکا برای کار در مناطق جنگی به وجود آورده است. در شانزدهم سپتامبر 2007 ، نگهبانان بلک واتر در حالی که دیپلمات های آمریکایی را اسکورت می کردند ، علیه محلی های غیر مسلح آتش گشودند و ادعا کردند که این کاروان توسط یک بمب خودرویی هدف قرار گرفته است. هیچ ماده منفجره در این خودرو یافت نشد. پس از آن ، بلک واتر به طور موقت از عراق اخراج شد. وزارت کشور عراق در آن سال با استناد به نتایج تحقیقات اولیه گفت که مزدوران مسئولیت کامل قتل غیرنظامیان را بر عهده دارند. در دسامبر ، درست کمتر از یک ماه قبل از روی کار آمدن بایدن ، ترامپ به چهار پیمانکار سابق بلک واتر که در ارتباط با مرگ 14 غیرنظامی غیرمسلح عراقی از جمله دو کودک در بغداد در سال 2007 محکوم شدند ، بخشش کامل اعطا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها