کد خبر: 502781
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟

کارشناسان معتقدند به زودی رمزارزها در سراسر جهان مورد استفاده مردم قرار خواهند گرفت. هم‌اکنون نیز در چندین کشور دنیا به جای کارت اعتباری یا پول نقد می‌توان مایحتاج روزمره خود را با استفاده از ارزهای دیجیتالی خریداری کرد.

آینده رمزارزها چگونه خواهد بود؟
کد خبر: 502781
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رمزارز که برخی از کارشناسان آن را ارز آینده می‌نامند به ‌تازگی دچار بحران شده است. این ارز در ماه آوریل به بالاترین حد خود رسید و مردم زیادی در سراسر دنیا اقدام به خرید و فروش آن کردند. با وجود این، هنوز هم برای بسیاری از مردم جای تعجب دارد که چگونه ممکن است ارز دیجیتالی جانشین دلار قدرتمند شود؟

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «winknews»، تلفن همراه جاستین ورلی (Justin Verley) کیف پول او نیز هست. او هیچ‌وقت هیچ پولی همراه ندارد زیرا تمام پول‌هایش در گوشی تلفنش است. او می‌گوید: «اگر فرصتی پیش آید که بتوانیم از رمزارز به جای دلار استفاده کنیم، من استفاده از رمزارز را ترجیح می‌دهم و دلیلش این است که رمزارز پرسرعت‌تر، امن‌تر، اخلاقی‌تر و قابل‌اعتمادتر است.» ورلی در دانشگاه به جای پول نقد از رمزارز استفاده می‌کرد و مایحتاج خود را از این طریق می‌خرید.

یکی از جذابیت‌های رمزارز که در عین حال خطر هم محسوب می‌شود این است که این پول‌ها در کنترل بانک یا دولت نیستند و همین امر باعث می‌شود فعالیت‌های غیرقانونی از این طریق صورت پذیرد. هکرهای Colonial Pipeline برای رشوه خواستار پرداخت 2 میلیون دلار به شکل رمزارز شدند، اما با کمال تعجب اف‌بی‌آی توانست این پول را پس بگیرد.

نیل برگکوییست (Neil Bergquist)، مدیرعامل کوین‌می که شرکتی است که پول نقد را به رمزارز تبدیل می‌کند، توضیح می‌دهد: «در دوران شیوع کرونا شاهد هستیم که دولت‌ها برای کمک به چرخه اقتصاد پول چاپ می‌کنند. بیت‌کوین یکی از مقادیر ارزشمند است که گفته می‌شود منبع ثابتی است و بیش از 21 میلیون بیت‌کوین وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که مردم آن را برای سرمایه‌گذاری امن می‌دانند.»

رمزارز

امروزه فروشگاه‌های زیادی مثل استارباکس، هول‌فودز (Whole Foods) و هوم‌دپو (Home Depot) بیت‌کوین را برای خرید قبول می‌کنند. برگکوییست می‌گوید: «تبدیل پول نقد به ارز دیجیتالی در پرداخت‌ها مزایای تکنولوژیکی زیادی به همراه دارد و باعث می‌شود که خود پول یا ارزش فروشگاه وارد عرصه دیجیتال شود.»

از سویی دسترسی به آن نیز آسان است. در حال حاضر در برخی از کشورها می‌توان با مراجعه به فروشگاه‌های مخصوص یا استفاده از دستگاه‌ها به رمزارز دسترسی پیدا کرد. کارشناسان عقیده دارند که ممکن است رمزارز جای کارت اعتباری را نیز بگیرد.

راسل وایگل (Russell Weigel)، رئیس دفتر مقررات مالی فلوریدا، توضیح می‌دهد: «اینکه ارزهای مجازی وارد روندها و سیستم‌های مالی شوند به نوعی اجتناب‌ناپذیر است.» فلوریدا هنوز مقررات خاصی برای رمزارزها تعیین نکرده و این مساله با توجه به سابقه کلاهبرداری در این ایالت نگران‌کننده است.

وایگل می‌گوید، ما باید این مساله را در نظر بگیریم و مطمئن شویم هر سیستم مالی‌ای که می‌سازیم برای مشتریان امن باشد. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان فرقی بین پرداخت با کارت اعتباری یا استفاده از رمزارز نیست و به نظر می‌رسد مردم در آینده ترجیح دهند به جای دلار آمریکا از رمزارز استفاده کنند.

ورلی به کسانی که به خرید بیت‌کوین علاقه‌مندند توصیه می‌کند در خرید عجله نکنند. همان‌طور که تجارب اخیر نشان می‌دهد بیت‌کوین روند ثابتی ندارد و دائم در حال تغییر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها