کد خبر: 502945
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

خسارت 9 هزار میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش فرهنگ و هنر ایران از اسفندماه که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم تا اواخر اردیبهشت‌ماه 1400 افزون بر 9 هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که حجم قابل توجهی است.

خسارت 9 هزار میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ و هنر
کد خبر: 502945
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: بخش فرهنگ و هنر ایران از اسفندماه که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم تا اواخر اردیبهشت‌ماه 1400 افزون بر 9 هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که حجم قابل توجهی است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اعطای تسهیلات معیشتی به اعضای صندوق هنرمندان نیز گفت: حدود 80 هزار نفر عضو این صندوق هستند که 20 هزار نفر از آنان در مشاغل دیگر هم فعالیت دارند.


اقدامات حداقلی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها صورت گرفت که اعطای تسهیلات معیشتی به هنرمندان، همچنین اعطای تسهیلات 700میلیارد تومانی از طریق سامانه کارا در مرحله اول و مرحله دوم آن که اخیرا ثبت نام آن شروع شده از این جمله است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران گفت: واکسیناسیون براساس اولویت‌هایی در حال انجام است و بعد از کادر درمان، افراد پرخطر و بیماران زمینه‌ای و افراد سالمند نوبت به مشاغل پرخطر می‌رسد که خبرنگاران نیز در ذیل مشاغل پرخطر تعریف شده و واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها