کد خبر: 503036
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۷:۵۷:۳۱
| |

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اگر موانع را طبقه بندی کنیم، مهم‌ترین مانع برای فضای کسب و کار است/ در برابر فشارهای دشمن نمی‌توانیم کوتاه بیاییم و بر مقاومت در برابر آن افتخار می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مشکلاتی که دشمن ایجاد می‌کند در حقیقت ما و مردم در برابر دشمن نمی توانیم کوتاه بیاییم و مردم هم کوتاه نمی آیند، مشکلات ناشی از فشار دشمن را مردم در برابر آن مقاومت خواهند کرد و بر این مقاومت افتخار می کنند اما مشکلات داخلی حاصل از بی تدبیری و بی تجربگی را مسئولین وظیفه دارند که حل کنند.

اگر موانع را طبقه بندی کنیم، مهم‌ترین مانع برای فضای کسب و کار است/ در برابر فشارهای دشمن نمی‌توانیم کوتاه بیاییم و بر مقاومت در برابر آن افتخار می‌کنیم
کد خبر: 503036
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۷:۵۷:۳۱

اعتمادآنلاین| محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در رابطه با اقدامات لازم برای رفع موانع تولید گفت: برای رفع موانع تولید اول باید موانع را شناسایی کنیم و نسبت به اهمیتی که دارند طبقه بندی کنیم؛ در حقیقت با اولویت بندی مهم‌ترین، موانع را شناسایی و بعد متناسب با آن مانع باید به دنبال راهکار باشیم.


او ادامه داد: اگر موانع را طبقه‌ بندی کنیم، یکی از مهم‌ترین ها برای فضای کسب و کار است که در حقیقت متشکل از عواملی است که آن عوامل، در کسب و کار تاثیر فراوان دارد ولی در خود ایجاد آن عامل و تاسیس آن عامل، فعالین اقتصادی هیچ نقشی ندارند. یعنی قوانین و مقررات قسمت عمده فضای کسب و کار را تشکیل می دهند ولی در قانون گذاری یعنی ایجاد مقررات، خود فعالین اقتصادی هیچ نقشی ندارند بنابراین نتایج این قوانین بر کار اقتصادی بسیار تاثیر دارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: به نظر من دولت و مجلس باید بیشترین تلاش را در ساده سازی کار، ضمن حفظ ضوابط دولتی و حکومتی و شفافیت برای ایجاد مقررات، در ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. بروکراسی های طولانی و مجوزهای متعدد بدون تاثیر که در حال حاضر برقرار است و یک تولید کننده و فعال اقتصادی را خسته می کند را باید تا بیشترین حد ممکن حذف کنند و یا به روش ها و استانداردهای ساده‌تر تبدیل کنند، این یکی از با اولویت دارترین کارهاست و برای بقیه موارد متناسب با معضل و مشکل و مانع باید برای رفع آن، تلاش شود.


سخنگوی کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به فشارهای اقتصادی ناشی از سیاست خارجی اظهار کرد: فشارها بر مردم دو گونه است یک منشا آن بی تدبیری و کم تدبیری مسئولین مربوطه است و اینها انتظارات مردم و انتظارات درستی است که باید با تلاش مسئولین مرتفع شوند. اما مشکلاتی که دشمن ایجاد می‌کند در حقیقت ما و مردم در برابر دشمن نمی توانیم کوتاه بیاییم و مردم هم کوتاه نمی آیند، مشکلات ناشی از فشار دشمن را مردم در برابر آن مقاومت خواهند کرد و بر این مقاومت افتخار می کنند اما مشکلات داخلی حاصل از بی تدبیری و بی تجربگی را مسئولین وظیفه دارند که حل کنند.


مفتح در پایان در رابطه با چینش وزرا در حوزه اقتصاد در دولت سیزدهم گفت: وزرا در حوزه اقتصادی باید کارامد باشند، باید افرادی هماهنگ با سیاست های کلی دولت و نظام باشند و در حوزه کاری خودشان متعهد و متخصص باشند و انشاالله با روحیه جهادی و کار انقلابی که مقام معظم رهبری فرمودند بتوانند، کار انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها