کد خبر: 503091
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۱:۰۸
| |

الجمهوریه:

الحریری در صدد اعلام انصراف از تشکیل کابینه است

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت؛ برخی منابع لبنانی از انصراف قریب الوقوع سعد الحریری از تشکیل کابینه جدید این کشور خبر دادند.

الحریری در صدد اعلام انصراف از تشکیل کابینه است
کد خبر: 503091
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۱:۰۸

اعتمادآنلاین| سعد الحریری نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان به طرف روسی گفته که قصد دارد اوایل هفته آینده انصراف خود از تشکیل دولت را اعلام کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الجمهوریه، همزمان روزنامه الدیار لبنان هم گزارش داد، آنگونه که از محافل جریان «المستقبل» پیداست، سعد الحریری تصمیم دارد به زودی به طور رسمی از تشکیل کابینه جدید لبنان کناره گیری کند.

لبنان در پی اعتراض های اجتماعی دو سال پیش و تغییر دولت همچنان با چالش های گوناگون مواجه است و به سبب اختلاف های گروه ها و جریان های سیاسی و شکاف های مذهبی و قومی، سعد الحریری که به عنوان نخست وزیر از سوی رئیس جمهوری مامور تشکیل کابینه شده است تاکنون نتوانسته دولت خود را تشکیل دهد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان پس از کش و قوس های فراوان سیاسی و در پی انفجار بندرگاه بیروت که خسارت های فراوانی در پایتخت به بار آورد، آبان 99 «سعد الحریری» را مامور تشکیل کابینه کرد؛ اما الحریری به علت کارشکنی و نگاه به بیگانگان هنوز و با گذشت نزدیک به 9 ماه نتوانسته کابینه خود را معرفی کند.

این در حالی است مقام ها و جریان های لبنانی در این مدت کوشش های فراوانی برای برون رفت کشور از این وضعیت بغرنج انجام داده اند و با وجود همه طرح ها و ابتکارهای سیاسی، الحریری همچنان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند امری که می تواند در صورت تداوم اوضاع لبنان را بیش از پیش پیچیده و بحرانی کند و حتی کشور را تا آستانه فروپاشی سوق دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها