کد خبر: 503163
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۰۴:۴۹
| |

جان کری به مسکو می رود

جان کری فرستاده ویژه آب و هوایی آمریکا قرار است چند روز دیگر به مسکو سفر کرده و با مقامهای روسیه درباره طرح‌ها برای مساله آب و هوای جهانی صحبت کند.

جان کری به مسکو می رود
کد خبر: 503163
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۰۴:۴۹

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، این سفر در تاریخ 12-15 ژوئیه (21 تا 25 تیر) انجام خواهد شد و در حالی رخ می دهد که دو کشور بر سر چند مساله دچار اختلاف هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، روسیه در ماه آوریل در یک نشست آب و هوایی کاخ سفید شرکت کرد. در آن زمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت، از مشاهده این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار همکاری با کشورهای دیگر به منظور پیشبرد برنامه حذف دی اکسید کربن شده "دلگرم" شده است.

بایدن در آن زمان اظهار کرد: آمریکا مشتاق به همکاری با روسیه و کشورهای دیگر در قبال این تلاش است. این، آینده بزرگی دارد.

چین و آمریکا بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در دنیا سردمدار انتشار گازهای مربوط به نفت و زغال سنگ هستند. روسیه نیز به دلیل اتکایش به سوزاندن زغال سنگ در جایگاه چهارم رده بندی شد.

نشست جان کری و مقامها در مسکو در حالی قرار است برگزار شود که یک سری تنشهای دیگر بین دو کشور، به ویژه در ارتباط با حملات سایبری باج افزاری سطح بالای مرتبط با عوامل روسیه بالا گرفته است.

اواسط ژوئن بایدن و پوتین نشستی را برگزار کردند و بعد از این نشست بایدن صحبت از این کرد که او "کاری را که برای انجامش آمده بود انجام داد".

این رهبران در آن زمان بعد از نشستشان گفتند، کشورها "حتی در دوره‌های تنش نشان دادند که قادر به حصول پیشرفت در زمینه اهداف مشترکمان از بابت تضمین پیش بینی پذیری در حوزه استراتژیک، کاستن از ریسک درگیری های مسلحانه و تهدید جنگ هسته‌ای هستند".

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها