ناصر شهنازی،سرمربی تیم والیبال سایپا:

شرایط والیبال قطعاً بهتر نخواهد شد/ داشتن برنامه 4ساله رؤیاپردازی است

سرمربی تیم والیبال سایپا معتقد است، تفکر سیستماتیک در مدیریت ورزش کشورمان وجود ندارد و داشتن برنامه چهارساله رؤیاپردازی است.

شرایط والیبال قطعاً بهتر نخواهد شد/ داشتن برنامه 4ساله رؤیاپردازی است
کد خبر: 503175
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۲۲:۴۳

اعتمادآنلاین| ناصر شهنازی در مورد ترکیب نهایی تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: وقتی به یک مربی قرار است اعتماد کنیم، ولو اینکه در لیگ ملت‌های والیبال، نتایج خوبی هم نگیرد، باید این اعتماد را حفظ کنیم و به انتخاب‌های او و رزومه‌اش احترام بگزاریم.

سرمربی تیم والیبال سایپا ادامه داد: تیم ملی والیبال نه‌تنها در لیگ ملت‌های 2021 خوب بازی نکرد بلکه، نتایج خوبی هم نگرفت، با این حال، داورزنی گفت که شاهد عملکرد متفاوتی در المپیک از سوی تیم ملی خواهیم بود. فعلاً باید منتظر باشیم.

شهنازی گفت: صحبت کردن در مورد ترکیب تیم ملی در المپیک به حواشی اطراف تیم دامن می‌زند و این در حالی است که مجموعه تیم به آرامش نیاز دارند. زمان کمی تا شروع المپیک باقی مانده است و تیم در شرایط خاصی است، پس باید سکوت کرد و منتظر ماند تا حاشیه‌ای برای تیم ملی ساخته نشود.

مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: المپیک جای آزمون و خطا نیست و باید بهترین عملکرد را داشت. آرامش، مهمترین عامل برای ارائه بهترین عملکرد است. باید به‌خاطر مردم و با احترام و اعتماد به انتخاب آلکنو، منتظر نتایج تیم ملی در المپیک باشیم.

وی در مورد اقدامات فدراسیون والیبال پس از المپیک گفت:‌ متأسفانه در کشور ما همه نتیجه‌گرا هستند و برنامه‌ریزی بلندمدت وجود ندارد. مدیریت‌ها تابع نتیجه هستند و برای بقای خود، تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان، نتیجه بگیرند. برنامه‌ریزی برای تیم‌های ملی در تمام جهان از پایان یک المپیک تا المپیک بعدی بوده و در دوره‌های چهارساله است. کشورهای بزرگ جهان، برنامه‌ریزی علمی انجام می‌دهند و نتیجه آن را هم می‌بینند. ما هم اگر می‌خواهیم مثل آنها پیشرفت کنیم و نتیجه بگیریم باید برنامه‌ریزی مشابه انجام دهیم.

شهنازی ادامه داد: پوست‌اندازی در تیم ملی در فاصله یک ماه مانده به المپیک فقط در ایران انجام می‌شود. فدراسیون باید بعد از المپیک با شناسایی نیروها و بازیکنان مستعد و همچنین فراهم کردن امکانات و برنامه‌ریزی برای آنها در جهت تقویت و بازسازی تیم ملی تلاش کند، اما امکان چنین کاری در کشور ما نیست و چهار سال آینده هم به همین منوال خواهد گذشت، فقط امیدوارم اوضاع از این بدتر نشود و سیر نزولی نداشته باشیم.

سرمربی پیشین تیم والیبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه از نیروهای کارآمد، تحصیلکرده و دلسوز،‌ کمتر استفاده می‌شود. شرایط برای والیبال، قطعاً بهتر نخواهد شد و خواهید دید که جهش‌ها، مقطعی، اتفاقی و بر پایه مهارت‌های فردی بوده است.

شهنازی در پایان اظهار داشت:‌ تفکر سیستماتیک در مدیریت ورزش وجود ندارد و داشتن برنامه چهارساله، رؤیاپردازی است. ما منتظر اتفاقات هستیم و چشم به درخشش اعجوبه‌ها در میدان مسابقه دوخته‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها