وضعیت نامشخص تیم فوتبال المپیک ایران در فدراسیون فوتبال/ بلاتکلیف مثل همیشه!

تیم فوتبال المپیک ایران حریفان خود را در مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 آسیا شناخت، اما هنوز وضعیت این تیم و کادرفنی‌اش نامشخص است.

وضعیت نامشخص تیم فوتبال المپیک ایران در فدراسیون فوتبال/ بلاتکلیف مثل همیشه!
کد خبر: 503178
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قرعه‌کشی مسابقات فوتبال انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2022 ازبکستان انجام شد و تیم فوتبال المپیک ایران حریفان خود را شناخت. رقابت با تاجیکستان، لبنان و نپال برای صعود به مرحله نهایی از 29 مهر ماه تا 9 آبان ماه انجام خواهد شد و تیم فوتبال المپیک ایران هنوز وضعیت نامشخصی دارد.

به گزارش تسنیم، از آخرین دیدار تیم فوتبال المپیک ایران 542 روز گذشته است؛ آخرین دیداری که 25 دی 98 در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2020 و انتخابی المپیک 2020 توکیو برگزار شد و ایران به پیروزی مقابل چین دست یافت، اما از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. تیمی که حمید استیلی هدایت آن را بر عهده داشت و از آن تاریخ به بعد، این تیم بدون کادر فنی هیچ اردو یا بازی دوستانه‌ای نداشته است.

فدراسیون فوتبال پس از حذف تیم فوتبال المپیک از مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2020 تایلند 14 ماه با حیدر بهاروند اداره شد و پس از آن چهار ماه است که با شهاب‌الدین عزیزی خادم فعالیت می‌کند، اما در تمام این 18 ماه توجهی به وضعیت این تیم نشده است. انگار نه انگار که فوتبال رده سنی زیر 23 سال هم وجود دارد و باید توجهی به امیدهای فوتبال کشور هم شود، اما باز هم زمان از دست رفته و در آستانه مسابقات هنوز سرنوشت تیم المپیک ایران مشخص نیست.

سکوت فدراسیون درباره تیم زیر 23 ساله‌ها یا از روی انفعال است یا اینکه فدراسیون اقدامات خود را در این زمینه رسانه‌ای نمی‌کند. در هر صورت آنچه مسلم است، فدراسیون فوتبال تحت مدیریت شهاب‌الدین عزیزی خادم باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و سرمربی تیمش را انتخاب کند، چرا که این تیم باید مهر ماه در مسابقات مهمی شرکت کند و در این فرصت سه ماهه باید برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و سرمربی تیم فوتبال المپیک فرصت کافی برای انتخاب بازیکنانش را داشته باشد، اما لیگ رو به پایان است و عدم انتخاب بازیکنان زیر 23 سال حاضر در لیگ می‌تواند لطمه بزرگی به این تیم وارد کند.

انتخاب سرمربی تیم فوتبال المپیک که بتواند ارتباط مؤثری هم با سرمربی تیم ملی و سرمربی تیم جوانان برقرار کند، از مهمترین اتفاقاتی است که عزیزی خادم باید آن را دنبال کند. مسلماً شرایط برای انتخاب سرمربی سختی‌های خاص خودش را دارد، اما رئیس فدراسیون فوتبال می‌توانست در چهار ماهی که مسئولیت را قبول کرده است، با انتخاب یک کمیته فنی قوی و اختیار دادن به آنها، شرایط را برای انتخاب سرمربی این تیم فراهم کند. در شرایط کنونی هم باید تا دیر نشده سرمربی تیم زیر 23 سال کشورمان معرفی شود که این فرد فرصت کافی برای انتخاب کادر فنی خود، برنامه‌ریزی برای مسابقات پیش رو و در نگاهی بزرگتر حضور در المپیک 2024 را در دستور کار قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها