کد خبر: 503260
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

علی‌نژاد،معاون وزیر ورزش:

پیروزی تیم ملی فوتبال باعث غرور ملی شد/ ورزش ایران قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما پس از انقلاب موفق به کسب 18 مدال طلا شده‌اند و ورزش ایران اکنون قابل مقایسه با قبل نیست.

پیروزی تیم ملی فوتبال باعث غرور ملی شد/ ورزش ایران قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست
کد خبر: 503260
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی علی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش اظهار داشت: ورزش تابعی از متغیرهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و کشورهای مطرح ورزش دنیا می‌خواهند توانمندی خود را در این ابعاد به نمایش بگذارند.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وی جایگاه ورزش ایران در میادین بین‌المللی را یادآوری و تصریح کرد: ایران در المپیک 2016 ریو در جایگاه بیست و پنجم و در المپیک جوانان که آینده‌سازان ورزش هستند در رده هفتم قرار گرفت و امروزه کشور ما در ورزش در بسیاری از مسابقات بالاتر از کشورهای منطقه قرار دارد که عملکرد بخش ورزش در حد زیادی باعث شور و نشاط و هویت ملی می‌شود.

معاون وزیر ورزش و‌ جوانان ادامه داد: در رشته‌های کشتی، ووشو و‌ وزنه‌برداری در جایگاه اول تا سوم دنیا قرار داریم و در بسیاری رشته‌ها نه تنها در قاره بلکه در دنیا موقعیت خود را تثبیت کرده‌ایم.

علی‌نژاد با بیان اینکه علی‌‌رغم تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی تعداد سهمیه‌های ما در المپیک پیش رو به 68 سهمیه افزایش یافته است گفت: ایران پیش از انقلاب در 8 دوره المپیک و پس از انقلاب نیز در 8 دوره حضور داشته است که تعداد مدال‌های طلای قبل از انقلاب 8 بوده و پس از انقلاب ورزشکاران ما موفق به کسب 18 مدال طلا شده‌اند و ورزش ایران اکنون قابل مقایسه با قبل نیست.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان اشاره کرد و گفت: مصداق سخنان رهبر انقلاب دشمنان از طرق مختلف مانع نمایش افتخارات علمی نخبگان کشور می‌شوند، اما در ورزش نمی‌توانند از نمایش اقتدار و افتخار ایرانیان جلوگیری کنند.

علی‌نژاد بازسازی فضای جامعه توسط ورزش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نتایج مشارکت در انتخابات به صورت مستقیم موثر بود و باعث غرور ملی شد که در نتیجه قدرت نرم ورزش صورت گرفت.

وی سهم ورزش در اتفاقات ملی را خاطرنشان کرد و گفت: ما به این قدرت نرم بی‌توجه هستیم و جامعه ورزش با نیروی انسانی کم توفیقات زیادی به دست آورده است و امیدوارم به درک مشترک بیشتر نهادهای ملی بیانجامد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها