کد خبر: 503339
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۸:۲۹:۵۷
| |

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

علائم سرماخوردگی در این فصل را از نشانه های کرونا می دانیم

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به فعالیت  40 مرکز  انجام تست کووید در استان گیلان  اظهار داشت: مردم در صورت عدم دسترسی به مراکز کووید 19 می توانند به مراکز جامع سلامت نزدیک محله خود مراجعه کنند.

علائم سرماخوردگی در این فصل را از نشانه های کرونا می دانیم
کد خبر: 503339
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۸:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به فعالیت 40 مرکز انجام تست کووید در استان گیلان اظهار داشت: مردم در صورت عدم دسترسی به مراکز کووید 19 می توانند به مراکز جامع سلامت نزدیک محله خود مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: علائم سرماخوردگی در این فصل را از نشانه های کرونا می دانیم بنابراین ضروریست تا در صورت مشاهده علائم مربوط به سرماخوردگی از جمله گلودرد و آبریزش بینی فورا اقدامات لازم صورت گیرد.

حیدرزاده با بیان اینکه از مراجعه کنندگان در مراکز کووید تست گرفته می شود، اضافه کرد: در صورت مشاهده نتیجه مثبت تست ، به شخص مربوطه پیامک ارسال خواهد شد و راهنمایی لازم به فرد مبتلا به ویروس کرونا ارایه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر ضرورت مراجعه به موقع مردم در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی اظهار کرد: مراجعه به موقع در شناسایی، روند درمان و بهبود مبتلایان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به شیوع کرونای دلتا در برخی استان های کشور اضافه کرد: این بیماری بیشتر با گلودرد شدید، تب و سرماخوردگی خیلی شدید بروز می کند کمتر علایم سرفه دارد ضمن اینکه علایم درد بدن و بی حالی نیز بعد از چند روز اضافه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه در کرونای دلتا سرعت بروز بیماری بیشتر است و بین دو تا چهار روز علائم بروز می کند، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز گذشته "جمعه" به روز رسانی شد، سه شهرستان دیگر شامل رودسر، رودبار و بندرانزلی در استان گیلان وارد رنگ بندی قرمز کرونایی شدند پیش از این نیز شهرستان های رشت ، خمام و آستارا نیز قرمز بودند.

همچنین در حال حاضر شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال و صومعه سرا نیز نارنجی و لنگرود، املش، شفت، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار تا به امروز افزون بر 350 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری و از این تعداد نزدیک به 60 بیمار بدحال هستند. کارشناسان بهداشتی عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری در گیلان را می توان دلایلی برای افزایش آمار مبتلایان بستری به کرونا در استان عنوان می کنند.

دورهمی های خانوادگی، مراسم عروسی و ترحیم بدون رعایت توصیه های بهداشتی می تواند موجب افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان شود همانطور که نزدیک به 2 هفته اخیر شاهد افزایش نزدیک به 43 درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان و تغییر رنگ بندی کرونایی از زرد به نارنجی و قرمز بوده ایم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها