سخنگوی سازمان غذا و دارو:

شایعات مربوط به عدم تزریق واکسن پاستوکووک در ایران صحت ندارد/ انجام واکسیناسیون با واکسن برکت در سراسر کشور

کیانوش جهانپور گفت: شایعات مربوط به عدم تزریق واکسن ساخته شده توسط کشور ایران و کوبا در ایران، صحت ندارد و تولید آن در ایران نیز آغاز شده است.

شایعات مربوط به عدم تزریق واکسن پاستوکووک در ایران صحت ندارد/ انجام واکسیناسیون با واکسن برکت در سراسر کشور
کد خبر: 503392
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به آغاز پیک های جدید کرونا و در نهایت پیشگیری و آغاز واکسیناسیون در کشور، در حال حاضر تزریق واکسن براساس اعلام شرایط سنی و اعلام بیماران خاص با واکسن های خارجی و یکی از واکسن های تولید داخل انجام می شود.

به گزارش برنا، در این راستا هر هفته محموله ای جدید از واکسن به کشور وارد می شود و چرخه ی تزریق را سرعت می‌بخشد. اما چندی است که واکسن کووایران برکت مجوز تزریق عمومی دریافت کرده و برای واکسیناسیون سراسری به کمک واکسن های دیگر آمده است. اما بهبود و تسریع روند این اقدام نیازمند تزریق اضطراری عمومی برای دیگر واکسن ایرانی از جمله واکسن ساخت مشترک کشور ایران و کوبا است.

تولید واکسن پاستوکووک در ایران آغاز شده است

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: شایعات مربوط به عدم تزریق واکسن ساخته شده توسط کشور ایران و کوبا در ایران، صحت ندارد و تولید آن در ایران نیز آغاز شده است.

تکمیل خط صنعتی تولید واکسن مشترک ایران و کوبا

او با بیان اینکه تولید خط نیمه صنعتی این واکسن آغاز شده است، افزود: این خط تولید طی روز های آینده اولین محموله ی خود را به وزارت بهداشت تحویل می دهد.

جهانپور ادامه داد: خط صنعتی تولید واکسن پاستووک نیز در حال تکمیل شدن و راه اندازی است که هر زمان راه اندازی شود ظرفیت تولید را افزایش خواهد داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مجوز تزریق این واکسن نیز از چندی پیش صادر شده است.

او با اشاره به تزریق عمومی واکسن کووایران برکت در سراسر کشور گفت: تزریق این واکسن در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تهران و برخی استان های دیگر آغاز شده است و در حال استفاده است.

تاکنون 380 هزار دُز واکسن برکت تحویل داده شده است

جهانپور ادامه داد: پس از گذر از سیستم های فنی محموله های بزرگ تری از واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود و ما در حال حاضر تنها یک محموله از این واکسن را دریافت کردیم.

او افزود: تاکنون 380 هزار دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها