کد خبر: 503412
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۱۶:۱۷
| |

طاهری:

سریع‌ترین راه حل مشکل قطعی برق صرفه‌جویی در مصارف خانگی است

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که 50 درصد مصرف برق در کشور به مصارف خانگی اختصاص دارد و در صورتی که 10 درصد یا حتی کمتر از این میزان در این مصارف صرفه جویی شود دیگر شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

سریع‌ترین راه حل مشکل قطعی برق صرفه‌جویی در مصارف خانگی است
کد خبر: 503412
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۱۶:۱۷

اعتمادآنلاین| مصطفی طاهری با اشاره به قطعی برق این روزها و مشکلاتی که برای اقشار مختلف مردم ایجاد شده است، گفت: از ابتدای این دوره از مجلس هنگامی که مشکلات کشور به بررسی گذاشته می‌شود با موضوع عدم هماهنگی در مسئولان امر مواجه می‌شویم، به هر شکل ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها امر مهمی است، بخشی از مشکل امروز برق نیز به نحوه مدیریت افراد و عدم انجام تکالیف قانونی باز می‌گردد، عدم هوشمندی در نظارت برای مثال در موضوعی همچون استخراج رمز ارز هم در این حوزه مورد توجه است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مصرف برق موضوعی نیست که بتوان پنهان کرد اگر از یک کابل برق انشعاب گرفته می‌شود مشخصات آن کاملا برای نظارت روشن می‌شود.

نماینده مردم زنجان همچنین بیان کرد: اگرچه در کنار این موضوع عدم توسعه و رشدی که در زیر ساخت ها باید صورت می‌گرفت را هم شاهد نبودیم، برای مثال در زنجان نیروگاهی داریم که باید در فروردین ماه به بهره برداری می‌رسید ولی به دلیل ضعف های مدیریتی به تعویق افتاد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: برای رفع این مشکل در این دوماهه همه باید با صرفه جویی به یکدیگر کمک کنیم، چرا که بیش از 50 درصد مصارف برق، مصارف خانگی می‌باشد، در این 50 درصد اگر فقط 10 درصد یا کمتر صرفه جویی رخ دهد دیگر مشکل قطعی برق نخواهیم داشت، پس سریع ترین راه رفع مشکل این است که همه با هم به موضوع صرفه جویی توجه کنیم.

طاهری اضافه کرد: اما برای نبود این مشکل در سال های آینده باید به صورت ویژه فکر شود، ضعف ها را جبران کنیم و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم، این امر هم قطعا شدنی است چرا که ما در صنعت برق مشکلی با تحریم نداریم، در این صنعت تقریبا خود کفا هستیم و مشکل تحریم آنچنان وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها