کد خبر: 503439
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۰۸:۰۱
| |

گشت‌زنی کشتی‌های چین در آب‌های مورد مناقشه‌ با ژاپن

یک رسانه ژاپنی ادعا کرد، بعد از گشت‌زنی چهار کشتی چین در نزدیکی آب‌های مورد مناقشه با ژاپن، دو کشتی وارد این آب‌ها شدند.

گشت‌زنی کشتی‌های چین در آب‌های مورد مناقشه‌ با ژاپن
کد خبر: 503439
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۰۸:۰۱

اعتمادآنلاین| در حالی که تنش‌های واشنگتن و پکن ادامه دارد، یک رسانه ژاپنی از گشت‌زنی کشتی‌های چینی در آب‌های مورد مناقشه بین دو کشور خبر داد.

به گزارش فارس، شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گزارش داد، چهار کشتی چینی در نزدیکی آب‌های جزایر «سنکاکو» گشت زنی کردند و دو کشتی وارد این آب‌ها شدند. ژاپن ادعای حاکمیت بر این جزایر را دارد اما چین این جزایر را «دیائویو» می‌داند و آن را به خود متعلق می‌داند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این شبکه ژاپنی همچنین مدعی شد که دو کشتی چینی ضمن ورود به آب‌های سنکاکو برای ماهیگیران ژاپنی مزاحمت ایجاد کردند.

ژاپن می‌گوید که این کشور از سال 1895 بر این جزایر حاکمیت دارد اما چین اعلام کرده است که در نقشه‌های سال‌های 1783 و 1785 خود ژاپن نیز به چینی بودن این جزایر اذعان شده است.

بعد از جنگ دوم جهانی، ایالات متحده تا سال 1972 کنترل این جزایر را در اختیار داشت و در این سال، کنمترل جزایر را به ژاپن سپرد اما چین اعلام کرده که تسلط ژاپن بر این جزایر، «غیرقانونی» بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها