کد خبر: 503459
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۳:۳۷
| |

نویسنده سعودی:

امارات دنبال سلطه بر جنوب یمن و اشغال جزایرش است

به دنبال بالا گرفتن اختلافات ریاض و ابوظبی، نزدیکان عربستان سعودی در حال بیان واقعیت‌ها هستند از جمله اینکه نویسنده عربستانی اذعان کرد، امارات به ائتلاف سعودی پیوست تا جنوب یمن و بنادر و جزایرش را اشغال کند.

امارات دنبال سلطه بر جنوب یمن و اشغال جزایرش است
کد خبر: 503459
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۳:۳۷

اعتمادآنلاین| «خالد السبیعی» نویسنده سعودی و رئیس شورای عالی اتحادیه رسانه‌های عربی، گفت امارات از طریق عضویت در ائتلاف سعودی در یمن، فقط می‌خواهد جزایر و بنادر یمن را تحت سیطره بگیرد.

به گزارش فارس، این نویسنده سعودی به صراحت از امارات نام نبرد و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، «وقتی رئیس جمهور [مستعفی] یمن [عبد ربه منصور هادی] به خادم الحرمین الشریفین پناه برد، عربستان سعودی برای نجات ملت یمن از ایران مداخله سیاسی، نظامی و اقتصادی کرد».

به گزارش القدس العربی، السبیعی افزود: در اینجا برخی کشورهایی از عربستان سعودی خواستند با او در این ماموریت همپیمان شوند که این اتفاق بزرگی بود، اما گذر زمان نشان داد که هدف آنها تسلط بر جنوب یمن و اشغال بنادر و جزایر آن است.

هم‌اکنون امارات از طریق شبه‌نظامیان گروه‌هایی مثل «المجلس الانتقالی الجنوبی» بخش‌هایی از جنوب یمن را در اشغال خود دارد. السبیعی این اظهارات را به دنبال انتشار گزارش‌ها از بالا گرفتن اختلافات میان عربستان سعودی و امارات بیان کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها