از سوی جهانگیری؛

آیین‌نامه کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های نفت ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه اجرایی کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات زلزله استان خراسان شمالی را ابلاغ کرد.

آیین‌نامه کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های نفت ابلاغ شد
کد خبر: 503471
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۵۱:۳۶

اعتمادآنلاین| هیات وزیران در جلسه شانزدهم تیر 1400 به پیشنهاد وزارت نفت (با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور) و به استناد بند (د) تبصره (18) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند مذکور را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، به موجب آیین‌نامه فوق، به شرکت‌های اصلی تابعه وزارت نفت اجازه داده می‌شود به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، تولید داخلی، طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تقویت اشتغال در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و توسعه فناوری و نوآوری، با تأیید وزیر نفت تا منبع 8 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود، به ترتیب مقرر در این آیین‌نامه اختصاص دهند.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات زلزله استان خراسان شمالی

معاون اول رییس جمهوری تصویبنامه مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان خراسان شمالی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران همچنین در جلسه شانزدهم تیر 1400 به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، با تخصیص مبلغ 450 میلیارد و 800 میلیون ریال (به ترتیب مبلغ 350 میلیارد و 800 میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و مبلغ 100 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌ سرمایه‌ای) به منظور بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی ناشی از زلزله 27 اردیبهشت 1400 در شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان استان خراسان شمالی به دستگاه‌های اجرایی ذیربط موافقت کرد.

همچنین مبلغ 680 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله شهرستان‌های آسیب‌دیده گرمه، جاجرم، مانه و سملقان استان خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان شمالی موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها