الکاظمی، نخست وزیر عراق:

نبرد موصل موازنه‌ها را در تمام سطوح تغییر داد

نخست وزیر عراق در چهارمین سالگرد آزادسازی موصل تاکید کرد این نبرد موازنه قدرت را در داخل، منطقه و جهان تغییر داده است.

نبرد موصل موازنه‌ها را در تمام سطوح تغییر داد
کد خبر: 503481
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۰۶:۱۵

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی موصل، این رویداد را حماسه‌ای قهرمانانه توصیف کرد که ارتباط خون را با خاک به تصویر کشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العراقیه، او همچنین افزود: نبرد موصل تمام موازنه‌ها را در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی تغییر داد.

مصطفی الکاظمی در ادامه افزود: نیرو‌های امنیتی برای شکست باند‌های تروریستی داعش و حفظ وحدت عراق و نیز حمایت از فتوای مرجعیت عراق که روحیه حمایت از میهن را زنده کرد، قرمانانه ایستاده اند.

او تاکید کرد: توجه دولت به تکرار نشدن اشتباهات گذشته و هرآنچه که سبب پیامد‌های تهدیدآفرین برای مردم عراق شد؛ به گونه‌ای که بهای آن را با خون پرداختند، متمرکز است.

نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد که دولت به پرونده آوارگان توجه جدی دارد و برای بازگشت آنان به محل سکونتشان و ایجاد شرایط مناسب برای اسکان آنان و ملحق شدن دوباره شان به جامعه، برنامه‌ای ترتیب داده است.

عراقی‌ها روز شنبه چهارمین سالگرد آزادسازی شهر موصل از لوث عناصر مسلح گروه تروریستی داعش را جشن گرفتند.

الحشدالشعبی یا نیرو‌های بسیج مردمی عراق در سال 2014 و پس از افتادن موصل در 5 تا 13 ژوئن 2014 میلادی به دستِ نیرو‌های داعش در واکنش به فتوای مراجع عراق به‌ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد. هدف این نیرو‌ها کمک به ارتش و نیرو‌های امنیتی عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با حملات گروه‌های تروریستی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها