کد خبر: 503490
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۱۸:۳۸
| |

یورش خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت به منزل وزیر کشور

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در اعتراض به مخالفت وزیر کشور لبنان با درخواست قضایی برای بازجویی مدیر کل دستگاه امنیت عمومی این کشور در پرونده انفجار بندر بیروت، به منزل وزیر کشور لبنان یورش بردند.

یورش خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت به منزل وزیر کشور
کد خبر: 503490
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۱۸:۳۸

اعتمادآنلاین| ده‌ها تن از خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در اعتراض به مخالفت محمد فهمی، وزیر کشور لبنان با ارجاع یکی از مسؤولان امنیتی این پرونده به دستگاه قضایی برای بازجویی، به حیاط منزلش یورش بردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این یورش پس از آن انجام شد که خانواده‌های یاد شده در اطراف منزل فهمی در بیروت تجمع اعتراضی به راه انداخته بودند، در واقع تعدادی از این معترضان خشمگین از حصار آهنی ورودی ساختمان عبور کردند که در مقابل نگهبانان ساختمان مانع از پیشروی بیشتر آنها شدند.

معترضان در این تجمع تصاویر فرزندانشان را که در اثر انفجار جان خود را از دست داده بودند، در دست گرفته و از وزیر کشور لبنان خواستند به دستگاه قضایی اجازه پیگیری و بازجویی از عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت عمومی این کشور را بدهد.

پس از درگیری‌های محدودی میان این خانواده‌ها و نگهبانان ساختمان، تعدادی نیروی امنیتی لبنان در محل حضور یافته و در ورودی ساختمان کمربند امنیتی ایجاد کردند.

در ادامه فهمی با هیاتی از این خانواده‌ها در منزلش دیدار کرده و آنها از او خواستند در مورد تصمیمش تجدیدنظر کند.

طارق البیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت اوایل ژوئیه جاری از وزیر کشور لبنان خواسته بود اجازه دهد از عباس ابراهیم و پنج تن از فرماندهان امنیتی و نظامی این کشور از جمله جان قهوجی، فرمانده سابق ارتش بازجویی کند.

همچنین البیطار لغو مصونیت پارلمانی سه وزیر سابق را جهت بازجویی از آنها دراین پرونده خواستار شد و اعلام کرد که قصد دارد از حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان نیز بازجویی کند.

روز جمعه نیز برخی از خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت در اعتراض به تصمیم فهمی مسیر منتهی به ساختمان وزارت کشور را مسدود کرده و شعارهای خشم‌آلودی علیه او سر دادند.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت 2020 بیش از 200 کشته و حدود 6000 زخمی برجای گذاشت و خسارات مالی سنگینی را به ساختمان‌های مسکونی و تجاری اطرافش وارد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها